وزارت نیرو, پژوهشگاه نیرو, مجتمع آموزشی و پژوهشی تهران, همایش مدیران روابط عمومی
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق برگزار شد

همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق با هدف تبیین اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها و تسهیل فرآیند برنامه‌های اطلاع رسانی در تمامی بخش‌های مدیریت آب و برق برگزار شد.

همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق برگزار شد
31 اردیبهشت 1401 14:22
همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق با هدف تبیین اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها و تسهیل فرآیند برنامه‌های اطلاع رسانی در تمامی بخش‌های مدیریت آب و برق و همچنین انعکاس تلاش دولت سیزدهم در مسیر خدمت و رفاه مردم طی روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه برگزار شد.
این همایش به عنوان دوره آموزشی از سری دوره‌های آموزش مصوب وزارت نیرو با عنوان دوره آموزشی "مبانی، اصول و نظریه‌های روابط عمومی" در روزهای سه‌شنبه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۴۰۱ در محل شرکت‌های مادرتخصصی و چهارشنبه مورخ ۲۸/ ۰۲/ ۱۴۰۱ در سالن آمفی‌تئاتر ستاد وزارت نیرو توسط مجتمع آموزشی و پژوهشی تهران پژوهشگاه نیرو به عنوان مجری همایش برگزار گردید.
در این گردهمایی که با حضور ۲۰۰ نفر از نمایندگان ستاد وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی توانیر، مدیریت منابع آب ایران، تولید نیروی برق حرارتی و مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های تابعه و وابسته برگزار گردید؛ آقای علی‌اکبر کاظمی "مشاور وزیر و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی"، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا مهاجری "مشاور وزیر در امور فرهنگی و دینی"، آقای مجید ربیعی"مدیر کل دفتر مرکزی حراست" و آقای امین طیب‌طاهر "نماینده صدا و سیما" به ایراد سخنرانی پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری "مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی"، با اشاره به تخصصی بودن کار روابط عمومی، مدیران روابط عمومی را افسران جهاد تبیین و آگاهی قلمداد کرد و اظهار نمود: روابط عمومی کار فرهنگی بوده و یکی از ضروریات یک سازمان به مثابه اکسیژن و هوا است. کار روابط عمومی نوعی اقدام علمی، آکادمیک و کاربردی است.
مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی این مدیران اهل فرهنگ و مطالعه بودن است، خاطرنشان کرد: مدیران باید از سطحی‌نگری پرهیز کرده و به نوآوری و خلاقیت بپردازند. استفاده و استقبال از نقدهای وارده نیز یکی از اقداماتی است که باید مدیران روابط عمومی انجام دهند.
مهاجری شناخت محتوای مناسب و امیدوارکننده را خیلی مهم و موثر دانست و افزود: شناخت و استفاده از ابزارهای جدید مانند فضای مجازی نه تنها تهدید نیست بلکه می‌تواند برای ارائه خدمات ظرفیت خوبی باشد.
علی اکبرکاظمی "مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو"، بر نقش آگاهی‌بخشی در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری مسئله «تبیین» را مورد تاکید قرار داده و اعلام کرده‌اند اگر قرار است مطلبی مطرح شود، باید کاملا تبیین شود و تنها به گفتن مسئله اکتفا نشود.
وی تبیین را دارای 3 رکن «مطلع»، «همگرا» و «متقاعد کردن» دانست و افزود: دادن اطلاعات ناقص، مخاطب را گمراه می‌کند و لازم است حتی به شبهات هم پاسخ داده شود.
وظیفه روابط عمومی را آگاهی‌بخشی به معنای ارائه اطلاعات متقن به مخاطب، دریافت نظرات و انتقال به سازمان ذکر کرد و گفت: پیش بینی و آینده نگری وظیفه ‌روابط عمومی است، بر این اساس باید جریانات را شناخت و پیش از آنکه تبدیل به بحران شوند، آنها را مدیریت کرد.
وی تاکید کرد: پیش از هر اطلاع‌رسانی باید در چارچوب عناصر علمی خبر به ضرورت انجام آن پاسخ داد، در این راستا مخاطب را به درستی شناخت، رسانه‌های تاثیرگذار را یافت، حتی در برابر مخالفان و منتقدان پاسخ مستدل ارائه کرد و در طراحی پیام تمام جوانب را سنجید.
مشاور وزیر نیرو همچنین ضرورت تدوین استراتژِی اطلاع رسانی در صنعت آب و برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: لازم است افکارسنجی، پژوهش و تحقیق به عنوان محورهایی مهم مورد توجه ویژه قرار گیرند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو تغییر رویکردها در اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق را ضرورتی دیگر دانست و تصریح کرد: نیاز است نگرش مردم نسبت به آب و برق به عنوان خدمات تغییر کند و آب و برق را کالاهایی ارزشمند و حیاتی بدانند و این از وظیفه روابط عمومی‌ها است.
وی استفاده از مزیت گستردگی و پراکندگی مجموعه‌ها و سازمان‌های وزارت نیرو در سراسر کشور و به تبع آن گستردگی شبکه اطلاع‌رسانی آنها را از دیگر اقدامات مدیران روابط عمومی دانسته و افزود: باید از ظرفیت نشر شبکه‌ای و الگوی درخت‌واره استفاده کرده و آگاهی مردم را در سراسر کشور نسبت به مسائل آب و برق ارتقا داد.
کاظمی وظیفه روابط عمومی را آگاهی‌بخشی به معنای ارائه اطلاعات متقن به مخاطب، دریافت نظرات و انتقال به سازمان ذکر کرد و گفت: پیش بینی و آینده نگری وظیفه ‌روابط عمومی است، بر این اساس باید جریانات را شناخت و پیش از آنکه تبدیل به بحران شوند، آنها را مدیریت کرد.
خانم دکتر ابارشی رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی تهران پژوهشگاه نیرو نیز در رابطه با برگزاری این رویداد اشاره داشتند که برگزاری چنین گردهمایی‌هایی در سطح ملی باعث تقویت روحیه همدلی و همکاری بین مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق خواهد شد و از هم‌اندیشی و تعاملات حاصل از این گردهمایی‌ها، خانواده بزرگ صنعت آب و برق بهره‌مند خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.