مقام معظم رهبری
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

تاکید مقام معظم رهبری بر خودداری از اسراف آب و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

مقام معظم رهبری در روز درختکاری بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و اجتناب از برخوردهای مسرفانه با منابع آبی کشور تاکید کردند.

تاکید مقام معظم رهبری بر خودداری از اسراف آب و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر
16 اسفند 1400 13:07
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثارحضرت آیت‌الله‌ العظمی‌ سیدعلی خامنه‌ای، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) دو اصله نهال میوه کاشتند.
رهبر انقلاب در سخنانی گیاه زنده را آسایش‌بخش روح و نگهدارنده جسم انسان و منبع رزق خدادادی و همه‌جانبه برای آحاد بشر دانستند.
ایشان با ردّ نگاه تزیینی و حاشیه‌ای به محیط زیست، این موضوع را از جمله اساسی‌ترین مسائل کشور برشمردند و گفتند: یکی از کارهای جدی در حفاظت از محیط زیست، حفاظت از دو ثروت عظیم و ذخیره حیاتی ملت‌ها یعنی «آب» و «خاک» و پرهیز از برخورد مسرفانه با آنها است که در این زمینه مسئولان باید به راهنمایی‌های متخصصان توجه کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر لزوم توسعه انرژی‌های پاک گفتند: توسعه انرژی‌های غیر‌فسیلی مانند انرژی هسته‌ای که استفاده از آن در دنیا روزافزون است و کشورهای منطقه ما نیز در حال حرکت به سمت آن هستند و نیز انرژی‌های بادی و خورشیدی، باید جدی گرفته شود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.