پژوهشگاه نیرو, تست ماژول فتوولتائیک, محمد خلج, انرژیهای تجدیدپذیر
جمعه 07 اردیبهشت 1403

نمایندگان سازمان ملی استاندارد و کمیته تخصصی همراه از آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک پژوهشگاه نیرو بازدید کردند

مدیران و کارشناسان سازمان ملی استاندارد و اعضای کمیته تخصصی بررسی ظرفیت آزمایشگاه‌های سلول و ماژول فتوولتائیک، روز دوشنبه 6 دی ماه سال1400 از آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک پژوهشگاه نیرو که فعالیت آزمایشی فاز اول خود را از روز پژوهش (25 آذرماه) سال 1399 آغاز کرده است، بازدید کردند.

نمایندگان سازمان ملی استاندارد و کمیته تخصصی همراه از آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک پژوهشگاه نیرو بازدید کردند
12 دی 1400 08:32
در این بازدید، اعضای کمیته تخصصی بررسی ظرفیت آزمایشگاه‌های سلول و ماژول فتوولتائیک شامل نمایندگان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، پژوهشگاه صنعت نفت، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه مواد و انرژی و اساتید دانشگاهی دکتر ابراهیم اصل سلیمانی حضور داشتند.
در این نشست قابلیت‌های آزمایشگاه معرفی گردید و در ادامه مهندس محمد خلج، "مدیر طرح انرژی خورشیدی پژوهشگاه"، با تبیین اهمیت و ضرورت امر، فعالیت‌های صورت گرفته و پیش‌روی آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک را برشمرد.
در ادامه نقطه نظرات اعضای کمیته تخصصی در خصوص مراحل احراز صلاحیت آزمایشگاه، پیش‌بینی سازوکارهای موردنیاز، اولویت‌بندی فازهای تجهیز آزمایشگاه و همچنین چالش‌های پیش روی آزمایشگاه مطرح گردید و بر ضرورت تسریع در آغاز رسمی خدمات‌دهی گسترده آزمایشگاه به صنعت در حال شکل‌گیری خورشیدی براساس قابلیت‌های کنونی آن و با حمایت سازمان ملی استاندارد و ساتبا تاکید گردید.
پس از این نشست حاضران از آزمایشگاه تست ماژول فتوولتائیک بازدید کرده و بحث و بررسی تکمیلی موضوعات، در محل آزمایشگاه به انجام رسید.
در پایان، با توجه به اهمیت بالای تجهیز اینورتر در صنعت خورشیدی، میهمانان از آزمایشگاه الکترونیک صنعتی پژوهشگاه نیرو نیز بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های پژوهشگاه در زمینه ارتقاء فناوری در این بخش و برنامه تجهیز آزمایشگاه اینورتر قرار گرفتند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.