روز جهانی استاندارد, پژوهشگاه نیرو, مرکز آبانیرو, ترویج استانداردها در صنعت برق
جمعه 07 اردیبهشت 1403

گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد

گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد

گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد
21 مهر 1400 07:30
توّجه به اهمیّت کیفیّت کالا و خدمات در صنایع مختلف و توسعه و ترویج استاندارد و نظارت بر اجرای آنها، از تکالیف نهادهای مختلف اجرایی کشور، برشمرده شده ‌است. به منظور پوشش‌دهی نیازهای صنعت برق و انرژی در زمینه استاندارد و کیفیّت کالا و خدمات، وزارت‌نیرو در برنامه راهبردی، نظام‌نامه مدیریت و راهبری پژوهش و فناوری و نظام‌نامه استانداردهای صنعت برق، تأمین خدمات آزمایشگاهی، پایش و نظارت بر رعایت استانداردها، ارتقاء کیفی و توسعه، ترویج و تدوین استانداردها، را با تأکید مضاعف قید و تصریح نموده ‌‌است.
پژوهشگاه‌نیرو برای تحقق برنامه راهبردی و اهداف کلان در صنعت برق و به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت‌نیرو و شرکت‌های مادرتخصصی، تهيه و تدوین استانداردها، ارائه خدمات آزمايشگاهي و ارزيابي كيفيّت تجهيزات و سیستم‌های صنعت برق و انرژی را در دستور کار داشته و به‌عنوان متولّی تحقق راهبردهای صنعت برق در زمینه استاندارد، خدمات آزمون و نظارت بر اجرای استانداردها نیز ایفاء نقش می‌نماید.
در این خصوص مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (مرکز آبانیرو)، در پژوهشگاه‌نیرو عهده‌دار امور فوق‌الذکر است.
از اهداف اصلی این مرکز، ایجاد وحدت رویه و انسجام‌ در فرآیندهای کنترل کیفیّت در صنعت برق و انرژی، توسعه توانمندی‌های ساخت داخل، ارتقاء کیفی کالاها به‌ویژه محصولات داخلی و توسعه بازارهای هدف اعم از بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی، یکپارچگی و قابلیّت اعتماد اطلاعات در خصوص اقلام، کالاها، تجهیزات و ارتقاء کیفیّت در صنعت برق و انرژی است.
بر این اساس مقارن با 22 مهر روز جهانی استاندارد، اطلاع رسانی به مدیران صنعت برق جهت مراجعه به وب سایت abaniroo.ir به‌منظور آشنایی با اهداف، مأموریت‌ها و فعالیت‌های این مرکز و اطلاع از رویدادهای مرتبط در این عرصه انجام پذیرفت.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.