شنبه 08 اردیبهشت 1403

روز ملی بهره وری و بهینه‌سازی مصرف (یکم خرداد ماه) گرامی باد

 برای بهره ‌ور بودن ، باید باور و اعتقاد داشته باشیم که امروز، بهتر از دیروز و فردا بهتر از امروز می‌‌توان عمل کرد.

روز ملی بهره وری و بهینه‌سازی مصرف (یکم خرداد ماه) گرامی باد
01 خرداد 1400 16:50
ساره شفیعی "رئیس اداره روابط عمومی" گفت: یکی از عوامل موفقیت در دنیای پر رقایت امروز و توسعه اقتصادی، رونق اجتماعی و زندگی بهتر، رسیدن به بهره وری بالا است. از دیدگاه ماندلا، بهره‌ وری به مفهوم نسبت بازده تولید به واحد منابع مصرف‌شده است که با یک نسبت مشابه دوره پایه مقایسه شده و به کار می ‌رود. بنابراین، اگر در هر مورد، نسبت خروجی به ورودی محاسبه شود، میزان بهره‌وری محاسبه می‌شود. بنابراین تدوین برنامه‌ای استراتژیک و بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در یک سازمان، می‌تواند در افزایش بهره‌وری آن نقش موثری ایفا نماید.
یکم خردادماه، روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف نام گذاری شده است تا یادآور اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از زمان، امکانات، سرمایه، فرصت‌ها و نیروی انسانی در جهت تولید، بهینه سازی مصرف و در نتیجه، رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه اقتصادی و اجتماعی در جامعه باشد.
در کلام مولا امیر المومنین امام علی علیه السلام نیز به اهمیت بهره‌وری اشاره شده است؛ آنجا که می فرمایند:
 هر که دو روزش یکسان باشد، مغبون است و هر که فردایش بدتر از دیروز او باشد، محروم است و هر که چون دنیایش تأمین شود دیگر به خیر آخرت خود اهمیتی ندهد، هلاک است و هر که به کاستی وجود خود رسیدگی نکند، خواهش های نفْس بر او چیره شود و هر که در کاستی باشد، مرگ برایش بهتر است .(الأمالی للصدوق : 644/477).
ضمن گرامیداشت روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف، امید است با استفاده مؤثر و مطلوب از منابع و سرمایه‌های موجود در کشور، شاهد توسعه و آبادانی میهن اسلامی باشیم.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.