جمعه 07 اردیبهشت 1403

نقش «صنعت آب و برق» در تحقق شعار سال 1400 مقام معظم رهبری

تحقق شعار سال 1400، به عنوان سال " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" از سوی مقام معظم رهبری، نیازمند عزم راسخ تمام ارکان دولتی و خصوصی است تا با رفع موانع و قوانین دست و پاگیر بتوان به «تولید» جامه عمل پوشاند.

نقش «صنعت آب و برق» در تحقق شعار سال 1400 مقام معظم رهبری
25 فروردین 1400 11:50

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو به نقل از پایگاه خبری ساتکاب، ایجاد بستر مناسب برای تولید و حمایت از «ساختِ داخل»، «تقویت صادرات» و «تسهیل گری و شتاب بخشی به تولید»، مسلماً در تحقق این پیام نقش مهمی ایفاء خواهند کرد.
نامگذاری سالهای اخیر تحت عناوینی مانند؛ «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال، «حمایت از کالای ایرانی»، «رونق تولید»، «جهش تولید»، با ایجاد ساز و کارهای مناسب برای تحقق این شعارها، شکل اجرایی تر به خود گرفت و بدیهی است تحقق شعار امسال نیز نیازمند ایجاد «سازوکار» مناسب در هر بخش می باشد.
با توجه به نقش زیرساختی «انرژی و به ویژه آب و برق» در توسعه دیگر صنایع در کشور، جایگاه وزارت نیرو در این عرصه بسیار حیاتی تلقی می شود و از این رو، "وزیر نیرو" نیز در حاشیه نشست هیئت دولت، بر تلاش جهت حمایت از تولید با تامین و عرضه آب و برق واحدهای تولید تاکید کرد.
اردکانیان در ادامه، ابراز امیدواری کرد با توجه به احکام خوبی که در قانون بودجه سال 1400، قید شده است، گشایش چشمگیری در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان بخش خصوصی به وجود آید.
به گفته وزیر نیرو، ارتقاء سطح مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه نیز خواهد توانست به تحقق شعار سال کمک کند.
«تولید برق شبکه ای»، « افزایش روستاهای برخوردار از نعمت برق و آب شرب بهداشتی»، «خاموشی صفر سال های اخیر»، «رشد خیره کننده بومی سازی در حوزه نیروگاهی»، از جمله شاخص هایی به شمار می آیند که با وجود اعمال تحریم ها، می توان از آنها به عنوان پیشران توسعه اقتصاد کشور یاد کرد.
حضور مهندسان ایرانی در پروژه های داخلی و خارجی در عرصه صنعت آب و برق، در حقیقت برگ زرینی است که به صفحات دفتر انقلاب افزوده شده و در صورت بهره گیری بهینه تر از توانمندی های داخلی، درخشش بیشتری نیز خواهد یافت و مسلماً شرایط تحقق شعار سال جاری مقام معظم رهبری را نیز بهبود خواهد بخشید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.