پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

دبیر کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق منصوب شد

دبیر کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق منصوب شد

دبیر کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق منصوب  شد
18 آذر 1399 15:40

طی حکمی از سوی مهندس حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو، مهندس امیر فرهادی، رئیس مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) پژوهشگاه نیرو، به عنوان عضو و دبیر کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق منصوب گردید.
با توجه به ضرورت ارتقاء کیفیت و افزایش بهره‌وری در فرآیندها، سیستم‌ها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق کشور؛ به‌کارگیری، اشاعه، ترویج و تدوین استانداردها از جمله الزامات برنامه‌های توسعه در وزارت نیرو می‌باشد.
بدین منظور جهت هماهنگی‌های لازم در امور سیاست‌گذاری، تدوین و اجرای استانداردها، نظام‌نامه استانداردهای صنعت برق توسط مقام عالی وزارت نیرو در تاریخ 1396/12/26 ابلاغ گردید.
همچنین در راستای تحقق و پیاده‌سازی این نظام نامه، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تصویب متشکل از معاون برق و انرژی وزیر نیرو (به‌عنوان رئیس کمیته)، مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق، مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، رئیس پژوهشگاه نیرو و مدیرکل مربوطه در سازمان ملی استاندارد ایران، وظیفه تأیید نهایی پیش‌نویس استانداردهای تدوین شده در حوزه صنعت برق اعم از بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و کارخانه‌ای را بر عهده دارند که توسط کمیته‌های کارشناسی مورد تأیید قرارگرفته‌اند.
بر این اساس مهندس فرهادی، رئیس مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) ، به عنوان عضو و دبیر کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق منصوب گردید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.