جمعه 07 اردیبهشت 1403

بازار 500 میلیارد ریالی تجاری سازی 35 محصول صنعت برق

بازار 500 میلیارد ریالی تجاری سازی 35 محصول صنعت برق

بازار 500 میلیارد ریالی تجاری سازی 35 محصول صنعت برق
18 آبان 1399 09:06

قائم مقام و معاون فناوری پژوهشگاه نیرو با اعلام اینکه در بازده سه ساله 35 طرح صنعت برق بازار 500 میلیارد ریالی خواهد داشت، گفت: صنعت برق زیست بومی دارد که درگاه ارتباطی آن به نتایج تحقیقاتی منتهی می‌شود، که در رویداد آنلاین ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق 35 طرح از محققین 10 شرکت برق در سراسر کشور رونمایی می‌ شود.
سید‌محسن مرجان مهر قائم مقام و معاون فناوری پژوهشگاه نیرو با اشاره به برگزاری رویداد آنلاین ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق که در روز سه‌شنبه ۲۰ آبان برگزار می‌شود ، گفت: در مراسم رونمایی محصول تحقیقاتی 35 محصول از محققین 10 شرکت برق در سراسر کشور حضور دارند که در این رویداد این محصولات با بازار 500 میلیارد ریالی ورود می‌کنند.
مرجان مهر در ادامه هدف از برگزاری این رویداد را آشنایی صاحبان صنایع، سازندگان، فناوران، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار، با توانمندی‌های تحقیقاتی و فناوری‌ها و محصولات پژوهشی شرکت‌های برق عنوان کرد و گفت: در این رویداد 35 محصول منتج ازتحقیقات شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع نیروی برق و پژوهشگاه نیرو به سرمایه گذاران و شرکت‌های فناور معرفی و عرضه می‌شود.
قائم مقام و معاون فناوری پژوهشگاه نیرو در ادامه با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های زیست محیطی، نانو و آی سی تی و مدرنازیسیون هستند، گفت: این فراخوان در حوزه توزیع و انتقال بوده و بنا داریم طرح‌های دیگر را در حوزه‌های مدیریت مصرف، تولید برق و ... برگزار کنیم.

مشوق‌هایی تجاری‌سازی محصولات پژوهشگاه نیرو
مرجان مهر گفت:شرکت‌هایی که در این مرحله برای ساخت و تجاری سازی انتخاب می‌شوند، از حمایت‌هایی نظیر ارائه تسهیلات مالی، امکان مذاکره جهت اخد قرارداد سفارش خرید از شرکت‌های توزیع استانی برای تمامی محصولات، امکان انعقاد قرارداد پوشش ریسک به وسیله پژوهشگاه نیرو به‌منظور خرید تعداد مشخصی از محصولات تولیدی و غیره برخوردار خواهند شد.
مرجان مهر اضافه کرد:این رویداد جهت اجرایی نمودن تفاهم‌نامه پژوهشگاه نیرو با شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق و در راستای تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌هاست.
قائم مقام و معاون فناوری پژوهشگاه نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال صنعت و دانشگاه در حوزه برق، گفت: صنعت برق همواره با توسعه جامعه دانشگاهی همراه بوده است و در این راستا نیز رتبه نخست صادرات خدمات فنی و مهندسی به صنعت برق تعلق دارد.

صنعت برق وابستگی به صنایع خارجی ندارد
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه سیاست وزارت نیرو در راستای پرکردن شکافت عرضه و تقاضای صنعت برق چگونه است، و آیا برنامه‌ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته یا نه؟ گفت:یکی از سیاست گذاری‌های وزارت نیرو شکل دهی به ارتباط دانشگاه و صنعت برق است به طوری که صنعت برق فاقد وابستگی به صنایع خارجی است.
وی ادامه داد: این رویداد به دنبال به ثمر رساندن بازار و ایجاد یک اقتصاد دانش بنیان در راستای به کارگیری محصولات تحقیقاتی است.
مرجانمهر تأکید کرد: این پژوهشگاه در طول مدت فعالیت خود همواره در این راستا تلاش کرده و فراخوان‌هایی را برای جامعه دانشگاهی به صورت هفتگی و ماهانه منتشر می‌کند.

پژوهشگاه نیرو به دنبال ایجاد فضای نوآوری باز است
وی تأکید کرد: پژوهشگاه به دنبال ایجاد فضای نوآوری باز است تا اگر محققان ایده‌ها و محصولاتی دارند با پژوهشگاه مطرح کنند و ما نیز با ایجاد بسترهای حمایتی در راستای اجرای طرح های تحقیقاتی و فناورانه اقدام کنیم.
قائم مقام و معاون فناوری پژوهشگاه نیرو افزود: به طور کلی سالانه حدود 30 تا 40 میلیارد تومان از منابع دولتی برای تحقیقات دانشگاهی انجام می‌گیرد و همچنین حدود 20 میلیارد تومان قرارداد با دانشگاه‌های مختلف کشور در 6 ماهه سال 99 واگذار شده است.
مرجانمهر بیان کرد: همچنین یکی از برنامه‌های ما افزایش راندمان نیروگاه های موجود است و همچنین کاهش تلفات شبکه برق و استفاده بهینه از شبکه برق است که در این رویداد به آن پرداخته می‌شود.
وی تاکید کرد: این فعالیت‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان و نوآور نیازهای صنعت برق را شناسایی و تولید کنند، و در نهایت منجر به صرفه جویی ارزی کشور شود.
گفتنی است نخستین رویداد آنلاین«ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق»طی روزهای 20 و 21 آبان ماه به صورت آنلاین از طریق آدرسgsit.ir/cic برگزار می‌گردد و در این رویداد 35 محصول منتج از تحقیقات شرکت‌های برق به سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناور و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ساخت و تجاری سازی معرفی می‌گردد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.