چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

اولین دوره آموزشی مدیریت ریسک در آزمایشگاه‌ها بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025:2017 برگزار شد

اولین دوره آموزشی مدیریت ریسک در آزمایشگاه‌ها بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025:2017 برگزار شد

اولین دوره آموزشی مدیریت ریسک در آزمایشگاه‌ها بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025:2017 برگزار شد
02 مهر 1399 08:29

در این دوره، اصول، چارچوب و فرآیند مدیریت ریسک بر اساس استاندار ISO/IEC 17025:2017 و نحوه پیاده‌سازی و شناسایی انواع ریسک‌ها اعم از آزمون، بی‌طرفی و سایر موارد در آزمایشگاه‌ها با کمک ابزارهای مختلف شناسایی و تحلیل ریسک ارائه گردید و جهت اثربخشی این دوره از حاضرین خواسته شد تا انواع ریسک‌های موجود در آزمایشگاه‌های خود را با توجه به جداول دو بعدی و سه بعدی شناسایی و ارائه نمایند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، ارائه خدمات متمایز و منحصر به فرد براساس ماموریت هر سازمان‌، نتیجه برخورداری از نیروی انسانی منحصر به فرد در آن سازمان است و بهترین راه ایجاد یک تیم از افراد خبره در هر سازمان، ایجاد یک فرآیند آموزشی صحیح و بررسی اثربخشی آن است. لذا با توجه به فرآیند استقرار استاندارد ISO/IEC 17025:2017 در حوزه خدمات آزمایشگاهی در سطح صنعت و ملی، ضروری است کارکنان کلیدی به لحاظ آشنایی با استاندارد و درک آن تحت آموزش قرار گیرند.
بنابراین از آنجائیکه تفکر مبتنی بر ریسک در این استاندارد، به منظور افزایش اثربخشی سیستم مدیریت، دستیابی به نتایج بهبود یافته و پیشگیری از اثرات منفی در فعالیتهای آزمایشگاهی الزام شده است، بر این اساس اولین دوره آموزشی مدیریت ریسک در آزمایشگاه ها براساس استاندارد ISO/IEC 17025:2017 با همکاری امور آزمایشگاه‌های معاونت پژوهشی پژوهشگاه نیرو در پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.
این دوره آموزشی، به همت مهندس فیضی‌نیا و با حضور ارزشمند استاد عالیقدر مهندس برهانی مشاور محترم امور آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو و مسئولین و کارشناسان کلیدی آزمایشگاه‌ها با رعایت موازین بهداشتی طی دو روز شنبه و دوشنبه مورخ 15 و 17 شهریور ماه سالجاری در سالن حافظ پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.