پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

راه اندازی سامانه اطلاعات مدیریت تحقیقات شرکت‌های زیرمجموعه توانیر/ پیاده سازی موفق راهکار هوش کسب و کار

راه اندازی سامانه اطلاعات مدیریت تحقیقات شرکت‌های زیرمجموعه توانیر/ پیاده سازی موفق راهکار هوش کسب و کار

راه اندازی سامانه اطلاعات مدیریت تحقیقات شرکت‌های زیرمجموعه توانیر/  پیاده سازی موفق راهکار هوش کسب و کار
17 اردیبهشت 1399 10:55

سید مسعود تقوایی مدیر کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر طی نامه‌ای از پیاده سازی موفق راهکار هوش کسب و کار توسط "دکتر حمیدرضا بَزی" مسئول دبیرخانه تحقیقات برق و همکاران ایشان تقدیر کرد.
در این خصوص " حمیدرضا ‌بَزی" مجری طرح مدیریت فناوری اطلاعات، بازطراحی ساختار و فرایندهای اجرایی دبیرخانه تحقیقات صنعت برق"، در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی پژوهشگاه نیرو بیان نمود: این سامانه جهت ارائه برخط اطلاعات مدیریت تحقیقات شرکت‌های زیر مجموعه توانیر راه اندازی شده است که با استفاده از آن، امر پایش و هدایت تحقیقات شرکت‌های زیرمجموعه تسهیل و هدفمند شده است.
عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو افزود: فقدان یک سیستم گزارش‌دهی مناسب مدیریتی در سامانه تحقیقات برق (ساتب)، از دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد واحدهای تحقیقات بود. لذا سامانه اطلاعات مدیریت تحقیقات شرکت‌های زیرمجموعه توانیر بصورت یک داشبورد جامع، مصور و آنلاین، مبتنی بر راهکار هوش کسب و کار راه اندازی گردید.
وی افزود: هوش تجاری یا هوشمندی کسب‌وکار (Business Intelligence) که به‌اصطلاحBI بیان می‌شود، به فرآیند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات مدیریتی گفته می‌شود که به مدیران سازمان کمک می‌کند تا تصمیمات خود را سریع‌تر و بهتر اتخاذ کنند و همچنین بتوانند با پایش مستمر شاخص‌های کلیدی عملکرد، به بهبود بهره‌وری سازمان خویش نائل آیند.
مجری طرح عنوان کرد: پیاده سازی راهکار هوش کسب و کار با همکاری واحد فناوری اطلاعات پژوهشگاه نیرو و مهندس کیانی از شرکت توزیع چهار محال و بختیاری انجام پذیرفت. در این مسیر پس از نصب نرم‌افزارهای مختلف ازجمله Power BI desktop و Report Server، با تشکیل انباره داده، تمامی اطلاعات را از مبادی مختلف ازجمله پایگاه داده سامانه تحقیقات برق (ساتب) و فایل‌های مرتبط، تحت فرایند ETL استخراج و یازده شاخص‌ کلیدی عملکرد تعریف و گزارش‌های مرتبط و مصور ارائه شده است.
عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو، به کاربردهای این راهکار پیاده سازی شده اشاره کرد و افزود: ارائه گزارش‌های برخط تجمیعی مدیریتی از شاخص‌های مختلف با خاصیت حفاری و مشاهده جزئیات؛ ارائه گزارش هدفمند از وضعیت ارزیابی کارایی واحدهای تحقیقات و منافع کسب شده پروژه های تحقیقاتی و تسریع در تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد جدید از جمله کاربردهای این راهکار نرم افزاری است.
دیگر نکته حائز اهمیت، طراحی شاخص‌های صورت گرفته و نوع گزارش‌های مصور ارائه شده است که این فعالیت را از بقیه متمایز می‌سازد.
این سامانه مبتنی بر وب، تحت آدرس https://dbsatab.nri.ac.ir/bi در دسترس بوده و در مقاطع زمانی تعریف شده بصورت خودکار، بروزرسانی می گردد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.