جمعه 07 اردیبهشت 1403

هم‌زمان با روز ملی صنعت برق ایران؛ وب سایت مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) به طور رسمی رونمایی شد

هم‌زمان با روز ملی صنعت برق ایران؛ وب سایت مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) به طور رسمی رونمایی شد

هم‌زمان با روز ملی صنعت برق ایران؛   وب سایت مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) به طور رسمی رونمایی شد
14 اردیبهشت 1399 16:02

مرکز آبانیرو پژوهشگاه نیرو با هدف پوشش‌دهی استانداردهای مورد نیاز برای تضمین کیفیت در صنعت برق و انرژی، انجام آزمون‌ها منطبق با استانداردهای مذکور و بازرسی و نظارت بر انجام استانداردها تشکیل شده‌است. با هدف معرفی اهداف، مأموریت‌ها و فعالیت‌های مرکز آبانیرو، وب سایت این مرکز، مقارن با دهم اردیبهشت روز ملی صنعت برق ایران، رسما رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، در سال جهش تولید، تأمین پایدار و با قابلیت اطمینان بالای انرژی الکتریکی در کشور، از جمله الزاماتی است که می‌تواند امکان فعالیت سایر صنایع و زیرساخت‌های دیگر را فراهم آورده و زمینه‌ساز توسعه کشور ‌گردد. این امر حاصل تلاش بی‌وقفه همه دست اندرکاران زحمت‌کش در عرصه صنعت برق می‌باشد. شکل‌گیری مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) نیز یکی دیگر از تلاش‌ها و گام‌های بلندی است که با هدف ارتقاء سطح کیفی و بهره‌وری در صنعت برق برداشته شده ‌است.
بر این اساس، مقارن با دهم اردیبهشت روز ملی صنعت برق ایران، وب سایت abaniroo.ir، با هدف معرفی بهتر اهداف، مأموریت‌ها و فعالیت‌های این مرکز، با ارسال نامه به مدیران ارشد صنعت برق کشور شامل وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی توانیر، تولید نیروی برق حرارتی، ساتبا، ساتکاب، سندیکای صنعت برق، شرکت‌های مدیریت و تولید نیروی برق، شرکت‌های برق‌ منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع، مدیران دفاتر تحقیقات و استاندارد و اعضاء کمیته‌های استاندارد، فعالیت رسمی این وب سایت به طور رسمی اعلام گردید.
پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در منطقه و جهان با توجه به موقعیت بین‌المللی ایران و تعدد مشترکین، مستلزم توجه بیش از پیش به تأمین کیفیت کالا و خدمات در حوزه صنعت برق و انرژی در تراز بین‌المللی است. بدون شک سرمایه‌گذاری برای ارتقاء کیفیت محصولات و کالاهای تولیدی برای پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان داخلی و دست‌یابی به بازارهای جهانی و افزایش رقابت‌پذیری مهم‌ترین اصل در توسعه اقتصادی کشورها است. از سوی دیگر استاندارد و استانداردسازی از پایه‌های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش به‌سزایی دارد و باید در جهت افزایش سطح کیفیت محصولات تلاش کرد تا به فناوری پیشرفته تولید هر محصول دست یافت.
این وب سایت با هدف معرفی فعالیتهای مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو راه اندازی شد. از مزیت‌های اصلی راه‌اندازی این وب سایت علاوه بر اطلاع‌رسانی رویدادهای مهم کیفی در صنعت برق، ایجاد بستر مناسبی جهت توسعه تعامل نقش‌آفرینان در ارتقاء کیفیت در همه عرصه‌های مختلف صنعت برق می‌باشد.
مرکز آبانیرو، در افق 1404، راهبر در حوزه آزمون، بازرسی و استاندارد تجهیزات صنعت برق و پیشگام در ارائه ساختار نظام‌مند و یکپارچه مدیریت در این حوزه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.