جمعه 07 اردیبهشت 1403

نشست صمیمانه رئیس و اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه نیرو با بانوان کارمند برگزار شد

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س)، گرامیداشت روز زن و مقام مادر، نشست صمیمانه اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه نیرو با بانوان همکار در محل سالن رودکی برگزار شد.

نشست صمیمانه رئیس و اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه نیرو با بانوان کارمند برگزار شد
28 بهمن 1398 11:52

دکتر قاضی زاده ضمن تبریک این ایام خجسته، به نقش ارزنده بانوان در خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد جهانی در رعایت الگوی مصرف انرژی، اگر بخواهیم الگوی مصرف را به مفهوم عام وبه طور خاص در حوزه انرژی اصلاح کنیم در این اصلاح الگوی مصرف، اصلاح سبک زندگی طبیعی است که خانواده موثرترین نقش را در این زمینه دارد و در خانواده به ویژه خانواده امروزی نقش بانوان بسیار موثرتر از نقش آقایان است.
وی افزود: در یک جایی مثل پژوهشگاه نیرو که عهده دار کارهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه انرژی است، انتظار می‌رود ما کارهای خوبی در این حوزه انجام دهیم و طبیعتا انتظار داریم که در این حوزه بانوان همکار پژوهشگاه نیرو پیشتاز باشند.
وی به نقش امورخانواده و بانوان پژوهشگاه نیرو در این زمینه اشاره کرد و گفت: به طور اعم حوزه خانواده پژوهشگاه نیرو می‌تواند در این نقش موثر باشد و مجموعه همکاران هم می توانند در این بحث ایفای نقش کنند .
دکتر قاضی زاده به تغییر ساختار پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و گفت: در خلال سال‌های اخیر پژوهشگاه نیرو در هویت جدید خود به عنوان هاب تحقیقات صنعت برق شناخته شده است و مدل اجرایی پژوهشگاه در صنعت برق و جایگاه آن تقریبا تثبیت شده است. وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی به خوبی هویت جدید پژوهشگاه را پذیرفته اند و تقریبا در طول سال 98، اجرای نقش جدید پژوهشگاه بیشتر نمایان شده است به صورتی که در بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هم در صحبت‌های آقای دکتر زنگنه وزیر نفت که خارج از مجموعه وزارت نیرو بودند به این مسئله اذهان شده است که پژوهشگاه نیرو مدل کارکرد درست یک پژوهشگاه وابسته به دستگاه اجرایی را دنبال کرده و نقش صحیحی را در کشور ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: در نقش جدید، پژوهشگاه نیرو خلاء مجموعه کارهایی که در حوزه تحقیقات و فناوری باید در کشور صورت می‌گرفت تا کار به صورت بهتری پیش برود،توسط پژوهشگاه نیرو تشخیص داده شد، مدل‌های کاری خوبی شکل گرفت و هم اکنون در سطح کشور، مدل کاری پژوهشگاه در حوزه پژوهش به عنوان مدل پژوهشگاه نیرو شناخته می‌شود.
قاضی زاده افزود: پژوهشگاه نیرو در مجموعه سازمان‌های وزارت نیرو به عنوان نهادی است که نقش خانم‌ها در سازمان کاری آن نقشی برجسته است. پژوهشگاه نیرو به نحوی تجدید ساختار شده است که فرصت دیده شدن و کارکردن برای همه همکاران فراهم شده است و در فرصت‌های برابر از توان بانوان در مسئولیت‌های اجرایی استفاده شده است.
در این نشست با توجه به مشکل مطرح شده توسط یکی از بانوان در خصوص امور بیمه، دکتر کبیری پیشنهادی برای راه اندازی فعالیت استارتاپی برای رفع مشکل این حوزه بیان کردند و از بانوان مجموعه برای راه اندازی این استارتاپ و حل مشکل بیمه از این طریق درخواست همکاری نمودند.
در ادامه این نشست دکتر قاضی زاده، دکتر پیرمراد و سرکار خانم مهندس قدیری و دکتر کبیری به سوالات بانوان در مسائل مختلف پاسخ گفتند و پیشنهاداتی از سوی هر دو طرف برای بهتر شدن زندگی در پژوهشگاه نیرو و بهبود فضای کاری برای بانوان در مجموعه پژوهشگاه نیرو مطرح شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.