پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

اداره نشر علم و پایش آینده‌نگاری پژوهشگاه نیرو دوره آموزشی آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی برگزار می‌کند

این دوره آموزشی با توجه به نیاز سازمان‌های پژوهشی دولتی کشور به توجه فزاینده به نیازهای آتی کشور و لزوم دید آینده‌نگر در انجام پروژه‌ها برگزار می‌گردد.

اداره نشر علم و پایش آینده‌نگاری پژوهشگاه نیرو دوره آموزشی آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی برگزار می‌کند
21 بهمن 1398 14:59

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، اداره نشر علم و پایش آینده‌نگاری پژوهشگاه نیرو زیر نظر معاونت پژوهشی این پژوهشگاه، به مثابه یک نهاد آینده‌نگر در مجموعه وزارت نیرو، طراحی و هماهنگی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط در چارچوب استاندارد و ارتقاء همکاری و هم‌افزایی با فعالیت‌های دانشی آینده‌نگر را دنبال می‌کند.
این اداره ضمن پایش و ارزیابی مطالعات آینده‌پژوهی، آینده‌نگاری و سیاست‌پژوهی در پژوهشگاه نیرو، عهده‌دار پایش روندهای اصلی و نیز نشانه‌های ضعیف تغییرات آینده در صنعت برق، تعیین آینده‌های ممکن و مطلوب این صنعت، تعیین خط‌مشی‌های کلی پژوهشی محققان و سنجش اعتبار پروژه‌های آینده‌نگاری انجام شده یا در حال انجام در صنعت برق است.
این اداره در راستای ایفای نقش خود، دوره آموزشی آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی را در سطح وزارت نیرو و با حضور مدرسان متخصص در این حوزه برگزار می نماید.
سرفصل‌های این دوره عبارتنداز: فلسفه علم و فناوری، جامعه‌شناسی علم و فناوری، اقتصاد علم و فناوری، سیاست‌گذاری علم و فناوری، تاریخچه و معرفت شناسی آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری، روش‌شناسی آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری، مدل‌های طراحی و اجرای آینده‌نگاری، مدل‌های پایش و ارزیابی آینده‌نگاری
شایان ذکر است مرحله اول این دوره آموزشی با اعطای گواهی به شرکت کنندگان، در اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه سال جاری در 8 جلسه 2 ساعته، در سالن حافظ پژوهشگاه نیرو برگزار شد. دوره دوم و سوم نیز در اواخر بهمن‌ماه و اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.