جمعه 07 اردیبهشت 1403

تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد

در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقاء سیستم حمل ونقل با تمرکز بر برقی سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه نیرو به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد
15 بهمن 1398 20:55

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانش علمی و فنی برای ساخت خودروهای برقی را داریم و امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و حمایت ارگان‌های دولتی زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی خودروهای برقی وجود دارد.
قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: ورود به این حوزه، فرصت خوبی است که با همکاری موثرتر ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالیت پررنگتر وزارت نیرو توسعه خواهد یافت. خوشبختانه این نگاه در صنعت برق ایجاد شده است که خودرو برقی مشکلی برای شبکه نیست و یک فرصت برای شبکه است؛ یک بار مدیریت پذیر و یک مبحث استثنایی در مبحث تاب آوری شبکه و اینکه در بحران‌های بلایای طبیعی در موقعیت تزریق انرژی به شبکه می‌تواند یک فرصت باشد. وزارت نیرو این رویکرد را دارد و محققان پژوهشگاه نیرو در مرکز توسعه فناوری خودروهای برقی به طور جدی بر این موضوع متمرکز هستند.
منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر دو موضوع زیرساخت‌ها و استانداردها عنوان کرد: ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها و ایده پردازان این حوزه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت نیرو و اجرای تفاهم‌نامه زیرساخت‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فراهم شود.
منطقی گفت: با توجه به کارهای ریشه ای که در وزارت نیرو و مجموعه پژوهشگاه نیرو انجام شده است بنظر می رسد زیرساختها جامع و کامل دیده شده است و مسیر مسیر موفقی خواهد بود. این ستاد هم در مسیری که در پیش گرفته اید و در هر جا که لازم است تسریعی در کار باشد حمایت خواهد کرد و در کنار پژوهشگاه خواهد بود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.