جمعه 07 اردیبهشت 1403

جشنواره دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی های فکری بانوان در حوزه آب، برق و انرژی برگزار شد

جشنواره دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی های فکری بانوان در حوزه آب، برق و انرژی در 24 و 25 آذرماه و همزمان با جشنواره پژوهش و فناوری در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

جشنواره  دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی های فکری بانوان در حوزه آب، برق و انرژی برگزار شد
25 آذر 1398 15:56

ساره شفیعی، دبیر و مسئول برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره با تلاش اعضای کمیته‌های راهبری، علمی و اجرایی جشنواره، با هدف شناسایی دستاوردهای بانوان از مرحله ایده تا بازار در 11 محور، شامل اختراعات، ایده‌های نوآورانه، پروژه‌های موثر در ایجاد زیرساخت و عرصه بین الملل، محصولات تولیدی و دارای قابلیت تجاری سازی ، کتب، مقالات، تاییدیه‌های فنی، طرح‌های صنعتی و ...، بستر سازی جهت عرضه و تبادل دارایی‌های فکری بانوان با رویکرد تجاری سازی آنها، تشکیل انجمن علمی - تخصصی بانوان مبتکر و نوآور و شبکه سازی آن با نهادها و سازمان‌های خارجی، شناسایی چالش‌ها و راهکارهای توانمندسازی بانوان در تحقیقات و فناوری و ارتقاء سطح علمی و مهارتی آنها برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره 350 بانوی شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و سایر سازمان‌ها و نهادها حدود 3500 دستاورد خود را به جشنواره ارائه نمودند.
وی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری جشنواره نشست تخصصی « نوآوری و مالکیت فکری» با حضور نماینده سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، رئیس اداره ثبت اختراعات و فدراسیون بین المللی مخترعین با هدف افزایش نقش آفرینی بانوان در نوآوری و خلاقیت برگزار شد.
همچنین کارگاه آموزشی« توانمندسازی بانوان در تحقیقات و فناوری» نیز توسط مرکز خدمات روانشناسی روان حامی با هدف توان افزایی بانوان در علم و فناوری برگزار شد.
شفیعی ادامه داد: یکی دیگر از رویدادهای جشنواره برگزاری نشست تخصصی « تجارب موفق بانوان در صنعت آب و برق» و تور فناوری معرفی مرکز نوآوری بانوان (مانا) بود که فرصتی را جهت ایده پروری و خلاقیت برای بانوان فراهم نمود.
در این جشنواره، نمایشگاه دستاوردهای بانوان از مرحله ایده تا بازار نیز برگزار شد وحدود 55 محصول بانوان، 75 اختراع، 50 مدال و جوایز از جشنواره‌های داخلی و خارجی و ... نیز ارائه شد.
وی به نتایج زیر به عنوان خروجی های ارزشمند جشنواره اشاره کرد که عبارتنداز:
1- شناسایی بخش مهمی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای تجاری سازی نتایج تحقیقات و عرضه و تبادل دارایی‌های فکری بانوان با پیاده‌سازی بازار دارایی های فکری صنعت آب و برق به منظور توسعه فناوری، کسب و کارهای جدید و صادرات و ایجاد فرصت جهت تعامل صاحبان دارایی فکری با صنعتگران و سرمایه گذاران
2- تهیه بانک اطلاعاتی مرجع ایده‌های نوآورانه و دارایی‌های فکری بانوان با هدف ثبت ایده‌ها و به ثمر رساندن آن در راستای توسعه فناوری
3- شناسایی بانوان مبتکر، مخترع و نوآور به منظور ایجاد انجمن ( باشگاه) علمی- تخصصی در راستای ارتقاء سطح علمی و مهارتی بانوان و افزایش اعتبار در محافل ملی و بین المللی
4- شناسایی چالش ها و راهکارهای توانمندسازی بانوان در تحقیقات و فناوری و ارتقاء سطح علمی و مهارتی آنها
5- امکان سنجی و ارزیابی اولیه برگزاری جشنواره اختراعات و دارایی‌های فکری بانوان در سطح منطقه‌ای و در صورت امکان در سطح بین المللی
شفیعی تصریح کرد: برگزاری جشنواره خروجی‌های ارزشمندی را به دنبال داشته است که می‌توان در راستای توسعه تحقیقات و فناوری، تجاری سازی محصولات و توسعه کسب و کارهای جدید به ویژه صادرات از آن استفاده نمود.


متن گزارش جشنواره جهت بهره برداری علاقمندان در آدرس https://wewin.nri.ac.ir در دسترس می‌باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.