جمعه 07 اردیبهشت 1403

اجرای طرح پیاده‌سازی الزامات آزمایشگاه‌های ملی در صنعت برق و انرژی آغاز شد

اجرای طرح پیاده‌سازی الزامات آزمایشگاه‌های ملی در صنعت برق و انرژی آغاز شد

اجرای طرح پیاده‌سازی الزامات آزمایشگاه‌های ملی در صنعت برق و انرژی آغاز شد
22 دی 1398 10:08

هدف از اجرای این طرح، شناسایی و ایجاد فضایی مناسب برای ارائه خدمات آزمایشگاهی جهت استفاده تمامی پژوهشگران، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و افزايش اعتماد در اطلاعات ارائه شده برای تحليل و تصميم‌گيری در پروژه‌های تحقيقاتی، مطالعاتی، توليدی در صنعت برق و انرژی کشور است.
اجرای این طرح با شعار "حمایت گام به گام از محقق ایرانی برای استفاده ‌از خدمات آزمایشگاهی تا ارائه یک محصول قابل اعتماد برای صنعت برق و انرژی" آغاز گردید که بیانگر حمایت از شرکتهای فناور و دانش بنیان برای فراهم نمودن فضایی مناسب جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی است.
مشاور معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو در امور آزمایشگاهها گفت: آزمایشگاه‌های ملی‌ در کشورهای توسعه یافته نیروی محرکه بسیاری از نوآوری‌های علمی و تکنولوژیکی هستند. در اصل آزمایشگاه‌های ملی، مولد نوآوری و توسعه فناوری هستند. این آزمایشگاه‌ها در بخش تحقیق و توسعه محرک پیشرفت‌های فناورانه و گسترش وسیع مرزهای جدید دانش هستند. همچنين يكی از راه‌های اساسی حمايت از تحقيقات كاربردی و تجاری سازی نتايج آن، وجود آزمايشگاه‌هايی است كه نسبت به انجام آزمون‌های مختلف بر طبق استانداردهای ملی و بين‌المللی در هر كشور فعاليت می‌نمايند. استفاده‌ از این آزمايشگاه‌ها در انجام پروژه‌های تحقيقاتی، مطالعاتی و توليدی سبب رشد اقتصادی و حرکت به سمت توسعه پایدار می‌گردد.
مسعود رضایی سامان کندی، افزود: در همین راستا، "امور آزمایشگاه‌های پژوهشی و مرجع در معاونت پژوهشی" پژوهشگاه نیرو، با هدف پایش وضعیت موجود و پیاده‌سازی الزامات مربوط به آزمایشگاه‌های ملی، ایجاد گردید.
مجری طرح راهبردی آزمایشگاه‌های مرجع مورد نیاز صنعت برق و انرژی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و ایجاد فضایی مناسب برای ارائه خدمات آزمایشگاهی جهت استفاده تمامی پژوهشگران، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و افزايش اعتماد در اطلاعات ارائه شده برای تحليل و تصميم‌گيری در پروژه‌های تحقيقاتی، مطالعاتی، توليدی در صنعت برق و انرژی کشور است.
وی در پایان اشاره داشت: آغاز اجرای این طرح همزمان با برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با حضور دکتر اولیاء معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو کلید خورد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.