جمعه 07 اردیبهشت 1403

برگزاری 3 کارگاه‌ آموزشی مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز در پژوهشگاه نیرو

برگزاری 3 کارگاه‌ آموزشی مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز در پژوهشگاه نیرو

برگزاری 3 کارگاه‌ آموزشی مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز در پژوهشگاه نیرو
20 آذر 1398 15:25

«مرکز برنامه‌ریزی و پشتیبانی فناورانه تحول دیجیتال در صنعت برق مستقر در پژوهشگاه نیرو» با همکاری «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات» همزمان با سی‌و‌‌چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق، اقدام به برگزاری سه کارگاه‌ آموزشی مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز با عناوین معرفی فناوری بلاکچین، استخراج رمزارزها، کاربرد فناوری بلاکچین در صنعت برق و انرژی نمود.
معرفی بیت‌کوین و تاریخچه بلاکچین، مبانی و معماری فناوری بلاکچین، توزیع‌شدگی و شبکه‌های همتا به همتا، قراردادهای هوشمند، مدل اعتماد و الگوریتم‌های اجماع، حریم خصوصی و امنیت، معرفی انواع زنجیره بلوکی (عمومی،سازمانی و خصوصی)، فرصت‌ها، تهدیدها، مزایا و چالش‌های این فناوری، بررسی زیست‌بوم آن در کشور و همچنین استراتژی و سیاستگذاری در بکارگیری فناوری زنجیره بلوکی و آینده این فناوری از جمله مواردی بود که دکتر قلمی اسگویی در نشست اول به آن پرداختند.
همچنین دکتر خیردوست در نشست دوم، به معرفی مختصر بیت‌کوین و آلتکوین‌ها، کلیدهای عمومی و خصوصی، کیف پول رمزارزها، الگوریتم‌های اجماع و الگوریتم‌های هش (hash) در رمزارزهای مختلف، پرداختند و مفاهیم استخراج، مزرعه و دستگاه‌های استخراج، پارامترها و محاسبات توان مصرفی برق برای ماینرها را مطرح نمودند. در ادامه، در خصوص فرصت‌ها و تهدیدهای ماینینگ به عنوان یک صنعت نکاتی ارائه شد.
در نشست سوم دکتر حمدی توضیحاتی در مورد توزیع‌شدگی در صنعت برق و انرژی، دسته‌بندی کاربردهای بلاکچین در صنعت برق و انرژی و فناوری بلاکچین به عنوان پلتفرم تبادل همتا به همتا برق و انرژی ارائه نمودند. در ادامه پلتفرم‌های بلاکچین مورد استفاده در کاربردهای صنعت برق، پروژه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه معرفی شدند و چالش‌ها و مشکلات بکارگیری فناوری بلاکچین در صنعت برق و انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.