پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

بازدید مدیرعامل محترم شرکت مادر تخصصی برق حرارتی از مرکز پایش ناوگان نیروگاهی کشور در پژوهشگاه نیرو

این فعالیت در قالب پروژه مشارکتی تحت عنوان "طراحی، توسعه و پیاده سازی سامانه مدیریت بهره برداری. نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی با هدف بهینه‌سازی آن‌ها" برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

بازدید مدیرعامل محترم شرکت مادر تخصصی برق حرارتی از مرکز پایش ناوگان نیروگاهی کشور در پژوهشگاه نیرو
02 مهر 1398 09:35

مهندس طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به همراه معاونین این شرکت در مرکز پایش و ارایه خدمات به ناوگان واحدهای نیروگاهی کشور در پژوهشگاه نیرو حضور یافته و از این مرکز بازدید به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در این جلسه آقای مهندس مرجانمهر معاون فناوری پژوهشگاه نیرو ضمن خوشامدگویی به بیان کلیاتی از این پروژه مشارکتی پرداختند. در ادمه آقای مهندس فراهانی رئیس مرکز توسعه فناوری بهر‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی و نیز کارشناسان ذیربط، گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در زمینه ضرورت احداث، مراحل اجرایی انجام پروژه، روند آماده سازی مرکز پایش، چالش‌ها و موانع پیشرو، هزینه های ایجاد مرکز و عواید ناشی از این مرکز را ارائه نمودند. همچنین شرح کاملی از بعد فنی و نحوه کارکرد این مرکز و الزامات و اقدامات تکمیلی جهت مانیتورینگ و پایش نیروگاه‌ها بیان گردید.
آقای مهندس طرز طلب از همت مدیران و کارشناسان مجری طرح در ایجاد و راه اندازی این مرکز تقدیر و تشکر نمودند. در ادامه ایشان تعامل بیشتر ذینفعان پروژه را خواستار و بر انجام مساعدت‌های لازم جهت پیشرفت و راه اندازی این مرکز از سوی شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید نمودند.
راه اندازی این مرکز گام بزرگی در راستای تعالی بهره برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی در بخش تولید صنعت برق محسوب می‌گردد. افزایش بهره وری از دارایی های بخش تولید برق صنعت برق در گرو توسعه فناوری‌های بومی شده و ارایه خدمات به واحدهای نیروگاهی می‌باشد که با فعال سازی مرکز پایش زیر ساخت‌های لازم برای تحقق اهداف پیش گفته فراهم می‌گردد. شایان ذکر است که طراحی و توسعه مرکز مذکور با تکیه بر دانش متخصصان و محققان داخلی و به منظور کاهش و قطع وابستگی ناوگان نیروگاهی کشور به خارج از کشور صورت گرفته است. مرکز پایش ناوگان واحدهای نیروگاهی کشور در پژوهشگاه نیرو مستقر و بزودی با حضور مدیران ارشد صنعت برق افتتاح خواهد گردید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.