جمعه 07 اردیبهشت 1403

دوره آموزشی "متخصصان فنی و حرفه‌ای فتوولتائیک" توسط موسسه آموزشی رناک (RENAC) آلمان در پژوهشگاه نیرو برگزار شد

در راستای ایجاد مرکز سبز انرژی ایران و تربیت مربیان فنی در زمینه انرژی خورشیدی؛ دوره آموزشی "متخصصان فنی و حرفه‌ای فتوولتائیک"  توسط موسسه آموزشی رناک (RENAC) آلمان در پژوهشگاه نیرو برگزار شد

دوره آموزشی  "متخصصان فنی و حرفه‌ای فتوولتائیک"  توسط موسسه آموزشی رناک (RENAC) آلمان در پژوهشگاه نیرو برگزار شد
06 شهریور 1398 14:37

این دوره آموزشی با هدف ظرفیت‌سازی جهت انتقال دانش بین ایران و آلمان و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف سوخت و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طی یک هفته از 2 الی 6 شهریورماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، با توجه به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال‌های اخیر جزء اولویت‌های اصلی اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است.
وزارت فدرال حفاظت از محیط زیست و ایمنی هسته‌ای (BMU) دولت فدرال آلمان از سال 2008 پروژه International Climate Initiative (IKI) را آغاز نموده و در حال انجام پروژه‌های مختلف در سراسر جهان در این زمینه می‌باشد.
یکی از پروژه‌های تعریف شده در سال 2017، ایجاد مرکز سبز انرژی ایران (GECI) است. هدف این پروژه ظرفیت‌سازی جهت انتقال دانش بین ایران و آلمان و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف سوخت و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.
از ابتدای شروع این پروژه، وزارت نیرو به عنوان یکی از ذینفعان اصلی در این زمینه همکاری فعالی با وزارت BMU آلمان داشته است. موسسه آموزشی رناک (RENAC) در فاز اول این پروژه از سال 2017-2020 دوره‌های آموزشی مختلفی جهت انتقال دانش در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار کرده است.
پژوهشگاه نیرو (پژوهشکده انرژی و محیط زیست - گروه انرژی‌های تجدیدپذیر) در راستای وظایف سازمانی خود، به عنوان یکی از همکاران اصلی جهت تشکیل مرکز سبز انرژی‌ ایران در طول این پروژه با موسسه رناک مشارکت انجام داده است. که در ادامه این همکاری‌ها، دوره آموزشی پنج روزه " GECI- Photovoltaic Vocational Training Specialist" Train the trainer از تاریخ 2 لغایت 6 شهریور 98 با همکاری موسسه رناک در محل پژوهشگاه برگزار شد.
هدف این دوره تربیت مربیان فنی در زمینه انرژی خورشیدی با تمرکز بر کاربردهای فنی پنل‌های خورشیدی در فضای باز و نصب بر پشت ‌بام می‌باشد.
گفتنی است به منظور شرکت در این دوره، 15 نفر از متقاضیان، پس از بررسی سوابق علمی و فنی توسط موسسه رناک، جهت آموزش انتخاب شده و برنده جایزه حمایتی جهت شرکت در این دوره شدند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.