پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

برگزاری نشست ارزیابی طرح‌های سند‌ "توسعه فناوری‌های کنترل و پایش خوردگی در صنعت برق"

برگزاری نشست ارزیابی طرح‌های سند‌ "توسعه فناوری‌های کنترل و پایش خوردگی در صنعت برق"
28 مرداد 1398 16:51

نشست ارزیابی طرح‌های "کنترل خوردگی در صنعت برق" و "بازرسی فنی و پایش خوردگی در صنعت برق" در تاریخ 98/5/7 در پژوهشگاه نیرو با حضور مدیران و کارشناسان صنعت برق برگزار گردید.
در این نشست، آقای داور‌رضاخانی، مجری سند "توسعه فناوری‌های کنترل و پایش خوردگی در صنعت برق" ضمن اشاره به اینکه پدیده خوردگی در صنعت برق، خسارت‌های فراوانی به صنعت برق کشور تحمیل می‌کند، كنترل و پایش خوردگی تجهيزات و سازه‌های صنعت برق را امری ضروری جهت افزايش عمر كاری قطعات و كاهش خسارات ناشی از خوردگی تجهیزات جهت حفظ سرمايه‌های ملی برشمردند.
ایشان در ادامه گفتند، مرکز "توسعه فناوری‌های کنترل و پایش خوردگی در صنعت برق" با چشم‌انداز دستیابی به دانش فنی و توانمندی ‌ساخت و بهره‌برداری از روزآمدترين فناوری‌های کنترل و پایش خوردگی بمنظور كمك به توليد، انتقال و توزيع پايدار برق، حفظ سرمايه‌های ملی و حداقل‌سازی هزينه‌های صنعت برق از اواسط سال 1396 در پژوهشگاه نیرو آغاز به کار کرده است. بر اساس برآورد این مرکز، در صورت توسعه فناوری‌های نوین کنترل و پایش خوردگی و استفاده صحیح آنها در صنعت برق، 15 الی 35 درصد هزینه‌های ناشی از خوردگی در صنعت برق کاهش خواهد یافت. ایشان در ادامه کلیاتی از وضعیت کنونی پروژه‌ها، دستاوردها و آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح‌ها را ارائه نمودند.
آقای رضاخانی در ‌راستای موضوع انتقال و انتشار فناوری که یکی از اصلی‌ترین اهداف سند بوده است بیان کردند که تا‌کنون طی مذاکرات گسترده با شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی و نیروگاه‌های کشور، تمامی مشکلات خوردگی صنعت برق در حوزه تولید، بررسی و جمع‌بندی شده‌است و در گام بعدی فناوری‌های اکتساب شده نوین کنترل و پایش خوردگی در یک نیروگاه بصورت پایلوت پیاده‌سازی خواهد شد و در ادامه این مدل همکاری به نیروگاه‌های دیگر نیز تعمیم داده خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.