جمعه 07 اردیبهشت 1403

کارخانه جدید Gemidan، با تولید مواد شیمیایی تقریبا ۱۰۰ درصد عاری از آلاینده‌های غیر‌آلی، از پسماندهای غذایی

کارخانه جدید Gemidan، با تولید مواد شیمیایی تقریبا ۱۰۰ درصد عاری از آلاینده‌های غیر‌آلی، از پسماندهای غذایی
05 تیر 1398 16:07

Gemidan، که با تکنولوژی نوآورانه خود، ECOGI، پسماندهای غذایی را به یک ماده خمیری با کیفیت بالا برای تبدیل به انرژی تجدید پذیر تبدیل می‌کند، دومین کارخانه پیش تصفیه خود را راه اندازی کرد. با اشاره به یک نیروگاه تولید انرژی حرارتی از پسماند، این کارخانه جدید در شهر Frederikshavn دانمارک با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن به تولید ماده اولیه برای نیروگاه‌های هضم بی هوازی (AD) می‌پردازد که عملکرد آن از لحاظ تولید آلاینده‌های پلاستیکی تا حدودی مستقل از قوانین سخت گیرانه‌ای است که دانمارک تاکنون در این خصوص اعمال نموده است.
Rune Nyhuss، کارگزار گروه Gemidan، در این باره می‌گوید: "مزایای این تکنولوژی پیش تصفیه با خالص سازی فوق العاده، بسیار زیاد است. طبق گفته اپراتورهای بخش هاضم‌های بی هوازی(AD)، گرفتگی مواد اولیه حین بارگیری یکی از مسائل مشکل آفرین در عملیات، نگهداری و راندمان فرایند است که خرابی‌های بزرگی را به همراه دارد. ما در Gemidan طی بیش از ۵ سال، تکنولوژی ECOGI را تکمیل نمودیم و این واحد جدید در Frederikshavn دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت؛ از جمله ذخیره آب و نیز جلوگیری از ورود آلاینده‌های پلاستیکی به زمین‌های کشاورزی".
Nyhuss تشریح کرد: "نیمی از آب لازم برای تکنولوژی ECOGI جهت پردازش پسماند های غذایی از ۵۵۰۰ مترمکعب آب باران که در لاگون‌هایی ذخیره شده و فرایند تصفیه آنها برای حذف هرگونه شن و ماسه توسط جداکننده‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد، تامین می‌شود".
وی همچنین اضافه نمود: "منبع مواد اولیه این مجتمع به صورت جداگانه از مصارف خانگی، صنعت و مواد غذایی تجاری در منطقه فراهم می‌شود. وجود پلاستیک، شیشه و فلزات در این منابع یکی از مسائل پیش روست. اما تجارب پیوسته طی توسعه تکنولوژی ECOGI در این ۵ سال دستیابی به یک ماده طبیعی و ۱۰۰ درصد عاری از آلاینده‌های فیزیکی غیر آلی را ثابت می‌کند. با توجه به موفقیت‌های حاصل شده از اولین کارخانه ما در دانمارک، این یک موفقیت بزرگ است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.