شنبه 08 اردیبهشت 1403

امضاء تفاهم نامه همکاری باهدف شبکه‌سازی در آزمایشگاه‌های صنعت برق

براساس تفاهم نامه‌ای که میان مرکز آبانیرو پژوهشگاه نیرو و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله شد، شبکه سازی آزمایشگاه‌های صنعت برق محقق می‌شود.

امضاء تفاهم نامه همکاری باهدف شبکه‌سازی در آزمایشگاه‌های صنعت برق
05 تیر 1398 10:31

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ مهندس امیر فرهادی رئیس مرکز آبانیرو در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: پژوهشگاه نیرو سابقه طولانی در زمینه آزمون و بازرسی و استاندارد تجهیزات صنعت برق دارد، اما ارزیابی و تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های صنعت برق وظیفه جدیدی است که به مرکز آبانیرو محول گردیده است. جلسات مختلفی در این باره برگزار شد که در نهایت تصمیم بر تشکیل مدیریت برنامه‌ریزی و تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های صنعت برق و انرژی گرفته شد. در این میان نیاز به شبکه‌سازی در آزمایشگاه‌های صنعت برق احساس می‌شد، با توجه به عملکرد شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد که با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این کار دنبال شود. در این مسیر با تعاملات انجام شده توسط مهندس داور رضاخانی، مدیر برنامه‌ریزی و تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های صنعت برق و انرژی مرکز آبانیرو با مدیران و کارشناسان شبکه فناوری‌های راهبردی، تفاهم‌نامه‌ای آماده شد که امیدوارم با امضاء این تفاهم‌نامه به اهداف از پیش‌تعیین شده در این مسیر برسیم و تجربه خوبی به دست آید.
رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه به ارائه تاریخچه‌ای از روند شکل‌گیری شبکه پرداخت و گفت: بیش از یک دهه از تشکیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌نانو می‌گذرد که چند سالی است با تغییر دامنه کاری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایجاد شده است. در این شبکه کارشناسان دستگاه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و شبکه سعی داشته تا با ایجاد سازوکارهای تشویقی و حمایتی، انگیزه‌های کارشناسان را ارتقاء دهد. تشکیل کارگروه‌های تخصصی دستگاهی از دیگر فعالیت‌های شبکه راهبردی است که به ارتقاء تخصص کارشناسان دستگاه‌ها منجر شده است. اینها بخشی از مواهب شبکه‌سازی در طی سال‌های گذشته بوده است.
اسدی فرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تجربه موفق کسب شده در شبکه آزمایشگاهی یک تجربه خوب برای کل کشور است و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شبکه سازی آزمایشگاهی مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو باشیم.
این تفاهم‌نامه فصل جدیدی در همکاری‌های بین سازمانی ایجاد می‌کند و امیدوارم این تفاهم‌نامه الگویی برای تجربه‌ همکاری‌های دیگر باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.