جمعه 07 اردیبهشت 1403

نشست کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) طرح ملی فهام برگزار شد

سومين نشست کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) طرح ملی فهام توسط مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

نشست کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) طرح ملی فهام برگزار شد
04 اردیبهشت 1398 13:48

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ مهندس لیلا عبدی مسئول مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی پژوهشگاه نیرو با اشاره به اهمیت وجود اسناد، دستورالعمل‌ها و مشخصات فنی استاندارد برای سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با موضوع طرح، گفت: مراکز داده فهام به عنوان بخش اصلی زیرساخت پیشرفته اندازه‌گیری AMI(Advanced Measurement Infrastructure) از اهمیت و حساسیت به‌سزایی برخوردارند. این مراکز از سيستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌همراه تجهيزات جانبی و يك زيرساخت مشترک به منظور دريافت داده‌هاي کنتورهای هوشمند برق، تجزيه و تحليل داده‌ها، ذخيره و مديريت آنها و فراهم کردن رابط‌هاي دسترسی به داده‌ها برای شرکت‌های توزیع، تشکیل شده‌اند که تدوین مشخصات فنی استاندارد برای بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این مراکز به منظور استانداردسازی سیستم و تعیین حداقل الزامات فنی مورد نیاز بر طبق استانداردهای موجود داخلی و خارجی یکی از مهمترین اهداف طرح ملی فهام در کشور است.
در همین راستا برای تعیین مشخصات و الزامات فنی نرم‌افزار مديريت و ذخيره اطلاعات اندازه‌گيری MDM (Meter Data Management)، سند FRD (FAHAM Requirements Documents) تهیه و تدوین شده است و در حال حاضر بررسی، اصلاح و نهایی نمودن سند مذکور در دستور کار کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) طرح ملی فهام زیر نظر مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح در پژوهشگاه نیرو قرار گرفته است.
معاون مرکز هوشمند برق و انرژی پژوهشگاه نیرو افزود: سومين نشست کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) طرح ملی فهام به منظور بررسی الزامات غیرعملکردی سند FRD برگزار گرديد و اعضای شرکت‌کننده در این نشست، به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات اصلاحی خود درباره الزامات این سند پرداختند.
این نشست با حضور نمایندگانی از شرکت توانیر، پژوهشگاه نیرو، شرکت موننکو (مشاور طرح)، شرکت‌های توزیع نیروی برق استان اصفهان، استان بوشهر، استان زنجان، شهرستان مشهد، تهران بزرگ، شهرستان اهواز و شرکت‌های پیمانکار طرح فهام توسط مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
مهندس عبدی از انجام برنامه‌‌ریزی‌های لازم توسط دبیرخانه طرح، به منظور نهایی نمودن سند FRD فهام و ابلاغ آن در سال 1398 خبر داد.
گفتنی است مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در "مرکز شبکه هوشمند برق و انرژی پژوهشگاه نیرو" در راستای اهداف صنعت برق ایران جهت ایجاد شبکه هوشمند انرژی راه‌اندازی شده است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.