جمعه 07 اردیبهشت 1403

راه اندازی مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در پژوهشگاه نیرو

در راستای اهداف صنعت برق ایران جهت ایجاد شبکه هوشمند انرژی، مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در "مرکز شبکه هوشمند برق و انرژی پژوهشگاه نیرو" راه‌اندازی گردید.

راه اندازی مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در پژوهشگاه نیرو
22 اسفند 1397 15:01

مهندس لیلا عبدی مسئول مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ از تشکیل کارگروه‌های تخصصی این مرکز و آغاز به کار این کار گروهها خبر داد و گفت: از زمان شروع اجرای طرح فهام در کشور تاکنون، دانش فنی و اسناد با ارزشی در زمینه طرح مذکور به دست آمده است و برای ادامه طرح تا هوشمندسازی کلیه‌ی مشترکین، راه بسیار طولانی در پیش است.
مسئول دبیرخانه طرح فهام، بروزرسانی این دانش فنی و تهیه اسناد مرتبط با طرح و متناسب با مراحل توسعه را از ضروریات توسعه این طرح ملی دانست و گفت: در همين راستا و با توجه به توسعه روزافزون این طرح، ایجاد یک مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه به منظور مدیریت طرح، رفع اشکالات سیستم فعلی، مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات کسب‌شده، ارایه خدمات پژوهشی و مشاوره در مورد استانداردها، دستورالعمل‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی مرتبط، تشکیل کمیته‌های فنی و برگزاری جلسات منظم به منظور هم‌اندیشی، انتقال تجربیات، آموزش، فرهنگ‌سازی، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و مشاوران طرح و ... در این حوزه امری ارزشمند و ضروری است که با توجه به جایگاه و رسالت پژوهشگاه نیرو در صنعت برق کشور و با توجه به موافقت بعمل آمده بین شرکت توانیر و پژوهشگاه نیرو، مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در "مرکز شبکه هوشمند برق و انرژی پژوهشگاه نیرو" راه‌اندازی گردیده است.
معاون مرکز شبکه هوشمند برق و انرژی پژوهشگاه نیرو گفت: امید است که با استفاده از توان علمی و پژوهشی بالای کارشناسان و متخصصین پژوهشگاه نیرو، بتوانیم اقدامات موثری را در راستای انجام وظایف این دبیرخانه و تحقق اهداف تعیین شده به انجام برسانیم.
عبدی اشاره کرد: طرح ملی "فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی" که به اختصار فهام نامیده می‌شود به عنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی، در راستای اهداف صنعت برق ایران جهت ایجاد شبکه هوشمند انرژی، برای کشور ایران تعریف شد.
در مرداد ماه سال 1388 و در آخرین روزهای کاری دولت نهم به تصویب هیئت دولت رسید و توسط وزارت نیروی دولت دهم، جهت اجرا به شرکت سابا ابلاغ گردید و در دولت یازدهم به مرحله اجرا رسید.
در سال 1396 با تصویب هیات وزیران این طرح از شرکت ساتبا به شرکت توانیر انتقال یافت. سپس در سال جاری با موافقت بعمل آمده بین شرکت توانیر و پژوهشگاه نیرو، مرکز پشتیبانی فنی و دبیرخانه طرح فهام در "مرکز شبکه هوشمند برق و انرژی پژوهشگاه نیرو" زیرنظر مجری طرح در توانیر راه‌اندازی گردید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.