ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402

سفارش نیروگاه بزرگ بیوگاز بریتانیا به شرکت برق زیستی WELTEC

سفارش نیروگاه بزرگ بیوگاز بریتانیا به شرکت برق زیستی WELTEC
20 اسفند 1397 11:48

در زمستان سال 2019، شرکت برق زیستی WELTEC، سازنده آلمانی نیروگاه‌های بیوگاز، ساخت یک نیروگاه تولید بیومتان را در نزدیکی Pontefract، West Yorkshire، بریتانیا در مزرعه انرژی Lanes - یک پروژه تزریق گاز به شبکه که توسط شرکت Aqua Consultants توسعه داده شده است - آغاز نموده است. این نیروگاه در اواخر سال 2019 راه‌اندازی شده و 7.3 میلیون مترمکعب بیومتان به شبکه توزیع گاز بریتانیا تحویل خواهد داد. این مقدار گاز طبيعی سازگار با محیط زیست برای تأمین پایدار انرژی حدود 9600 خانوار (7 روز هفته و 24 ساعت در روز) کافی است.
استفاده از مواد اولیه محلی بطور قابل توجهی به پایداری پروژه کمک می‌کند. پسماند مواد غذایی بیش از نیمی از 80 هزار تن ماده اولیه در سال را تشکیل می‌دهد. مواد اولیه دیگر، فضولات گاو و مرغ و همچنین علوفه می‌باشد. استفاده موثر از پسماندها یکی از دلایل اصلی است که پروژه‌های بیومتان را به لحاظ زیست‌محیطی و اقتصادی توجیه می‌نماید. براساس گزارش ADBA، هضم بیهوازی (AD) پسماند مواد غذایی می‌تواند یک سوم تقاضای گاز یا برق در بریتانیا را تأمین کند و 35000 شغل جدید ایجاد کند.
در این پروژه تولید گاز در چهار هاضم فولادی به ارتفاع 8.8 متر و میانگین ظرفیت بالاتر از 6848 متر مکعب انجام خواهد شد. WELTEC تصمیم دارد با روش تصفیه غشاء، بیوگاز را به بیومتان با کیفیت بالا تبدیل کند. از دسامبر سال 2019، 850 مترمکعب در ساعت بیومتان مناسب برای ورود به شبکه، تولید خواهد شد. برای تأمین مصرف برق داخلی، WELTEC از یک واحد500 کیلوواتی CHP استفاده می‌کند. بهره‌بردار با فروش برق تولید مازاد به شبکه، درآمد بیشتری به دست خواهد آورد.
نیروگاه‌های بیومتان مانند مزرعه انرژی Lanes نقش مهمی در ترکیب انرژی داخلی بریتانیا ایفا می‌کنند. تولید بیومتان از پسماند در مقایسه با ذغال سنگ یا نفت، باعث صرفه‌جویی کربن در حدود 90 درصد می‌شود. با توجه به نیاز بریتانیا به افزایش امنیت انرژی و تراز دوباره ترکیب انرژی به منظور کاهش انتشار کربن مطابق با موافقتنامه پاریس، تولید بیومتان پاک و قابل اطمینان از پسماندهای آلی و تزریق آن به شبکه گاز، سهم بسیار مهمی در حل مشکل انرژی دارد. نیروگاه‌های بیومتان نمونه‌ای از اقتصاد چرخشی پایدار هستند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.