ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402

بریتانیا به دنبال افزایش نیروگاه‌های تولید "گاز سبز" است

بریتانیا به دنبال افزایش نیروگاه‌های تولید "گاز سبز" است
23 بهمن 1397 13:40
پیش‌بینی می‌شود تا ژانویه 2020 صنعت متان زیستی بریتانیا، با افزایش 50 درصدی تعداد نیروگاه‌های در حال بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری تا 400 میلیون پوند (523 میلیون دلار)، رشد انبوه و سریعی را شاهد باشد. 4 شبکه توزیع گاز، برای تحقق این پیش‌بینی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
با توسعه این نیروگاه‌ها دفع پسماند آلی در محل‌های دفن متوقف می‌شود. در محل دفن پسماندهای آلی تجزیه شده و گاز حاصل از آن به مراتب اثرات منفی بیشتری برای محیط زیست نسبت به کربن دارد. در عوض با توسعه نیروگاه‌های بیوگاز می‌توان گاز تولیدی را برای گرمایش هزاران خانه استفاده کرد و سوخت وسایل نقلیه سنگین را تأمین نمود. برای توسعه این منبع گاز سبز نیازی به تغییر در شبکه گاز موجود بریتانیا یا لوازم خانگی نیست.
در منطقه Cadent (که شمال غربی انگلستان، شرق انگلستان، یورکشایر جنوبی، میدلندز و بخشی از جنوب شرقی را پوشش می‌دهد)، میزان متان زیستی که در حال حاضر وارد لوله‌های شبکه توزیع می‌شود، تقاضای گرمایشی 114.000 خانه را برآورده می‌کند. این نیروگاه‌ها قابلیت افزایش ظرفیت برای تأمین گرمایش محلی بیش از 190،000 خانه را نیز دارند. این نیروگاه‌ها در دهه‌های آینده منابع گاز پایدار و ایمن برای خانه‌ها و کسب و کارها فراهم خواهند کرد و به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کشور کمک می‌کنند. در حال حاضر 48 درخواست برای اخذ مجوز بهره‌برداری از واحدهای جدید وجود دارد که تعداد واحدهای بریتانیا را از 98 به 146 خواهد رساند.
بازگرداندن تعرفه‌های بالاتر و ارائه تضامین برای مشوق گرمایش تجدیدپذیر، صنعت متان زیستی انگلستان را بیش از آنچه مورد نیاز است تقویت خواهد کرد.
انگلستان علیرغم رشد اقتصادی، در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان پیشرو است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.