جمعه 07 اردیبهشت 1403

WBA مجله انرژی زیستی شماره 6 را منتشر می‌کند.

WBA مجله انرژی زیستی شماره 6 را منتشر می‌کند.
21 بهمن 1397 11:36

انجمن جهانی انرژی زیستی آخرین مجله خود مربوط به روند و تحولات بخش انرژی زیستی در سطح جهان را منتشر نمود.
مقالات ویژه در زمینه ماشین آلات و تجهیزاتی است که در حال حاضر در بخش انرژی زیستی استفاده می‌شود. در این مقالات به تصورات غلط درباره انرژی زیستی از جنگل‌ها تا زائدات کشاورزی (مانند کاه و کلش) با حقایق و شواهد فیزیکی پاسخ داده می‌شود. همانطور که در مجله نشان داده شده است، یکی از سریعترین بخش‌های در حال رشد انرژی زیستی، پلت‌ها است و تجارت جهانی در زیست‌توده به سرعت در حال توسعه می‌باشد. تأمین پایدار زیست‌توده برای تحقق اهداف زیست‌محیطی و استحصال انرژی باید افزایش یابد و یکی از مقالات نشان می‌دهد که چگونه منابع زیست‌توده در سراسر جهان به طور موثر مدیریت می‌شوند.
به گفته رئیس انجمن جهانی انرژی زیستی، راه‌اندازی مجله انرژی زیستی یکی دیگر از ابتکارات برای متحد کردن جهان به نفع توسعه جهانی انرژی زیستی است و به شرکت‌ها، محققان و سیاستمداران کمک می‌کند تلاش‌های خود را برای دستیابی به یک جهان بهتر و پاکتر تقویت کنند. به عنوان مثال، کشورهای پیشرو با انرژی زیستی پایدار، نشان می‌دهند که انرژی زیستی می‌تواند به عنوان یک راه‌حل سازگار با محیط زیست مطرح شود و همچنین باعث ایجاد شغل و بهبود استقلال انرژی ملی شود.
یکی از نکات برجسته این مجله، مقاله ویژه با مدیر عامل Enviva است که در مورد پیش‌بینی‌های آینده، بازارهای در حال ظهور، پایداری و صدور گواهینامه، سیاست‌ها و چالش‌های پیش روی بزرگترین تولیدکنندگان پلت در جهان اطلاع‌رسانی می‌کند. همچنین با یک مطالعه موردی جالب نشان می‌دهد که چگونه زیست‌توده یک گزینه انرژی قابل اعتماد و پایدار برای جایگزینی نیروگاه‌های تولید برق از زغال‌سنگ است.
سوئد یک کشور پیشرو در جهان با سهم قابل توجهی از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش انرژی، در نظر دارد یکی از اولین کشورهای بدون سوخت فسیلی جهان باشد. مقاله نهایی نشان می‌دهد که چگونه داستان موفق انرژی زیستی در این کشور می‌تواند درس‌آموخته مهمی برای دیگر کشورها در مورد چگونگی توسعه پایدار انرژی زیستی به منظور کاهش واردات انرژی، ایجاد شغل، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفاظت از محیط زیست باشد.

دانلود رایگان این مجله در وبسایت WBA امکان‌پذیر است:

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.