جمعه 07 اردیبهشت 1403

تحقیقات نشان می‌دهد که تولید انرژی زیستی پایدار در اروپا می‌تواند تا سال 2050 سه برابر شود

تحقیقات نشان می‌دهد که تولید انرژی زیستی پایدار در اروپا می‌تواند تا سال 2050 سه برابر شود
01 دی 1397 13:40

در راستای COP24، بررسی داده‌های اخیر در مورد پتانسیل زیست‌توده تأیید می‌کند که انرژی زیستی یک راه‌حل کلیدی برای کاهش تغییرات اقلیمی است.
بر اساس تحقیقات منتشر شده اخیر، میزان زیست‌توده موجود داخلی که برای انرژی زیستی در اروپا استفاده می‌شود می‌تواند با حدود پایدار و زیست‌محیطی و در قیمت معقولی، سه برابر شود.
با توجه به اهمیت مبارزه با تغییر اقلیم در نشست COP24، این تحقیق آنچه که در استراتژی بلندمدت جدید اتحادیه اروپا برای کربن‌زدایی برجسته شده است را تأیید می‌کند: زیست‌توده نقش برجسته‌ای در اقتصاد انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای ایفا می‌کند.
انرژی زیستی یکی از مهمترین راه‌حل‌ها برای دستیابی به تعادل بین انتشار و حذف تا سال 2050 را نشان می‌دهد. انرژی زیستی متنوع و انعطاف‌پذیر می تواند به شدت به قطع انتشار کربن در بخش‌های مختلف کمک کند: حمل و نقل، حرارت و تولید برق.
در دسترس بودن زیست‌توده پایدار عامل تعیین‌کننده برای تعیین سهم انرژی زیستی در ترکیب انرژی 2050 است. زیست‌توده کشاورزی نقش اصلی را در تحقیق ایفا می‌کند که توسط پروفسور دکتر آندره فایج از دانشگاه گرونینگن انجام شد. برای دستیابی به این پتانسیل تا سال 2050، سهم انرژی زیست‌توده کشاورزی باید به طور قابل توجهی افزایش یابد و حداقل به اهمیت انرژی زیست‌توده جنگل باشد.
براساس یافته‌های مرور ادبیات، سازمان انرژی زیستی اروپا، از احزاب توافقتنامه پاریس خواست تا بر سینرژی بین استفاده از انواع مختلف انرژی زیستی، اقدامات سازگار با اقلیم، حفاظت از محیط زیست و استقرار وسیع اقتصاد زیستی در نتیجه‌گیری مذاکرات COP24، تأکید کنند.
مرور ادبیات برای تصمیم‌گیرندگان در COP24 فرصتی را فراهم می‌کند تا پتانسیل انرژی زیستی را یکی از راه‌حل‌های حیاتی برای مراقبت از گرم شدن کره زمین تا سطح توصیه شده  c+1/5 cتا سال 2050 در نظر بگیرند. بحث در کاتوویچ اکنون باید روی یافتن راه‌هایی برای تبدیل اقتصاد ما به چالش‌های آینده تغییرات اقلیم متمرکز باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.