جمعه 07 اردیبهشت 1403

مطالعه چندساله زیست‌توده نتایج امیدوارکننده‌ای نشان می‌دهد

مطالعه چندساله زیست‌توده نتایج امیدوارکننده‌ای نشان می‌دهد
01 دی 1397 10:49

آرن جاکوبسون، مدیر کل مرکز تحقیقات انرژی شاتز می‌گوید: پروژه تحقیقاتی "ضایعات به دانش"، نتایج جالبی بدست آورد. این نتایج، حاصل تحقیقات چهار ساله 5.88 ملیون دلاری زیست‌توده است که توسط محققان دانشگاه ایالت هومبولت انجام شده است. یکی از نتایج غیرمنتظره، تولید زغال زیستی است که برای اصلاح خاک استفاده می‌شود و نسبت به تبدیل ضایعات جنگلی به محصولات انرژی زیست‌توده تضمین بیشتری نشان داد.
این پروژه مشترک با هدف توسعه محصولات قابل فروش از ضایعات کندن کُنده درخت و دیگر فعالیت‌های مدیریت جنگل است، که تمرکز اصلی آن بر محصولات انرژی زیست‌توده است. در واقع، زغال زیستی تنها محصول غیر انرژی این پروژه می‌باشد.
این پروژه توسط پروفسور هان سوپ هان و اقتصاددان تد بیلک، با بودجه وزارت انرژی ایالات متحده و تعدادی از شرکای تحقیقاتی، مدیریت شد.
زائدات جنگل- شاخه‌ها، پوست، سرشاخه‌ها و سایر ضایعات حاصل از تولید چوب- معمولاً در مکان‌های کندن کُنده درخت ذخیره می‌شوند. این مواد خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند، آلودگی را جذب می‌کنند و از طرف دیگر هیچ تأثیری بر کاهش اثر زیست محیطی کندن کنده درخت ندارند. هدف این پروژه، کاهش مقدار موادی است که در جنگل از کندن کُنده درخت باقی می‌ماند.
تیم هان - با دسته‌بندی کردن مواد و معرفی سایر کارآیی‌ها - تلاش کرد تا مدیریت زائدات جنگل را بهبود دهد.
تیم جاکوبسن روی تولید سه محصول مختلف از زائدات جنگل کار کرد:

  • بریکت، با فشردن مواد به بلوک‌های متراکم، قابل سوختن ساخته می‌شود.
  • زیست‌توده برشته شده، برشته کردن مواد خرد شده، یک سوخت زیست‌توده جامد با چگالی انرژی بیشتر از تراشه‌های چوب خام ایجاد می‌کند.
  • زغال زیستی، یک اصلاح‌کننده خاک که نگهداشت آب را بهبود می‌بخشد و در محیط‌های جنگلی و کشاورزی برای بهبود تسهیل کربن و مزایای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

در بازار انرژی فعلی توریفیکیشن (زیست‌توده برشته شده) بدون مکانیسم سیاستی حمایتی نمی‌تواند با بازار رقابت کند. در بازار انرژی، زیست‌توده فقط با سوخت‌های فسیلی رقابت ندارد - بلکه باید با منابع انرژی تجدیدپذیر رقابت کند. طبق مصوبه، کالیفرنیا تا سال 2030 باید 60 درصد انرژی تجدیدپذیر و تا سال 2045 باید 100 درصد انرژی کربن صفر داشته باشد. منابع انرژی تجدیدپذیر - به خصوص انرژی خورشیدی و باد – به سرعت در حال ایجاد و رشد هستند.

در مقیاس کوچک، بریکت ممکن است یک راه موثر برای تبدیل بقایای جنگل به یک محصول مفید باشد. در مناطق کندن کنده درخت مانند اورلئان و کمپ مبارک که در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند، تولید صنعتی بریکت‌های محلی باعث کاهش پسماندهای جنگل می‌شود و به شرکت‌ها محصولی برای فروش به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند.

زغال‌زیستی جالب‌ترین محصول پروژه از دیدگاه بازار شناسایی شد. این یک محصول غیرانرژی، بیشتر از زیست‌توده برشته شده و بریکت بازارپسندی دارد.

به طور کلی پروژه "زباله به عقل" سه دستاورد اصلی داشت:

  • دسته‌بندی کردن – بخشی از پروژه که توسط هان رهبری می‌شد، مزایای مثبتی داراد و ساده‌ترین بخش فرایند برای افزایش مقیاس برای شرکت‌های بزرگ است.
  • در کوتاه مدت، روشن نیست که محصولات انرژی زیستی مهمترین مسیر برای بقایای جنگلی باشند.
  • مدیریت بقایای جنگلی از طریق ترکیبی از فرایندها و محصولات، از جمله آنهایی که در پروژه ضایعات به دانش موجود نیست، بهترین مسیر را پیش رو ارائه می‌دهند.
نتایج کامل را در وبسایت wastetowisdom.com مشاهده کنید.

محل تولید زغال زیستی در پروژه ضایعات به دانش

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.