چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

سمینار علمی «گمشده‌ی صد میلیارد دلاری حوزه انرژی کشور» در پژوهشگاه نیرو برگزار شد

سمینار علمی «گمشده‌ی صد میلیارد دلاری حوزه انرژی کشور» با سخنرانی دکتر مجید عمیدپور رئیس پژوهشکده‌ی انرژی و محیط‌زیست و با حضور متخصصین وزارت نیرو، وزارت نفت، اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان روز شنبه 24 آذرماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

سمینار علمی «گمشده‌ی صد میلیارد دلاری حوزه انرژی کشور» در پژوهشگاه نیرو برگزار شد
27 آذر 1397 15:56

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه نیرو؛ این سمینار با محوریت موضوعاتی چون بررسی ساختار و جریان انرژی کشور، تحلیل عرضه و تقاضای حوزه انرژی کشور، بررسی صادرات حامل‌های انرژی و مصرف داخلی کشور و نقد بر بازار عرضه و تقاضای حوزه انرژی برگزار شد.
دکتر مجید عمید پور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی و رئیس پژوهشکده انرژی و محیط زیست پژوهشگاه نیرو به عنوان سخنران اصلی این سمینار، ضمن پرداختن به موضوع جریان انرژی کشور، موضوع تبدیل جریان انرژی به جریان مالی را مطرح کردند. ایشان در ادامه بیان داشتند: تبدیل جریان انرژی کشور به جریان مالی براساس قیمت‌های بین‌المللی به خوبی نشان می‌دهد که چه مقادیری از منابع مالی مربوط به انرژی کشور و در چه محل‌هایی هزینه و یا تلف می‌گردد.
همچنین دکترعمیدپور به این موضوع اشاره داشتند که این موازنه مالی نشان می‌دهد بیش از صد میلیارد دلار سالانه در کشور بدون آن‌که شناسایی و مدیریت شود از دست می‌رود و اقشار محروم جامعه کمترین سهم بهره‌مندی را در آن فرایند دارند. رئیس پژوهشکده انرژی و محیط زیست در آخر تاکید داشتند که با توجه به وجود چنین ضعفی در حوزه انرژی کشور لازم است ضمن برنامه‎ریزی و مدیریت لازم در این زمینه، مانع هدر رفت هر ساله‌ی این منبع مالی شد تا به صورت شفاف در اقتصاد ایران مورد استفاده و مدیریت قرار گیرد. می‌توان گفت با فعال‌سازی این پتانسیل بزرگ در سیستم انرژی ایران شاهد تحولی اساسی در رونق اقتصادی ایران خواهیم بود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.