شنبه 08 اردیبهشت 1403

کنفرانس اقدام بیوگاز بر نقش همکاری منطقه‌ای در توسعه بیوگاز در اروپا را تأکید می‌کند

کنفرانس اقدام بیوگاز بر نقش همکاری منطقه‌ای در توسعه بیوگاز در اروپا را تأکید می‌کند
01 آذر 1397 14:02

کنفرانس پروژه اقدام بیوگاز در تاریخ 11 اکتبر در بروکسل برگزار شد. در این کنفرانس ذینفعان و بازیگران حوزه بیوگاز، ازجمله EBA که یکی از شرکای پروژه H2020 است، شرکت داشتند. در این کنفرانس در مورد نقش کنونی بیوگاز در انرژی اتحادیه اروپا و اهداف زیست محیطی و همچنین تحولات مثبت در مورد ارزش‌گذاری بیوگاز در مناطق مختلف هدفگذاری شده بوسیله این پروژه بحث شد. بیوگاز می‌تواند یک عامل مهم در پیشرفت اقتصاد زیستی باشد. بیوگاز توسعه انرژی تجدیدپذیر را تقویت می‌کند، انتشار آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد، توسعه منطقه‌ای را ترویج می‌دهد و به اقتصاد در گردش کمک می‌کند.
پروژه اقدام بیوگاز در ژانویه 2016 آغاز شد و بر مناطق رون-آلپ و بخش غربی فرانسه، ولز و انگلیس، کرواسی، جمهوری چک، هلند، دانمارک، لیتوانی و جنوب شرقی سوئد تمرکز دارد. طی دو سال گذشته، مناطق شریک زندگی خود را در جهت توسعه بیوگاز و بیومتان فعالیت کردند. این پروژه به حذف موانع غیر فنی برای ایجاد چارچوب بهتر برای تولید گسترده بیوگاز و بیومتان کمک کرده است. تلاش‌ها و موفقیت‌های پروژه اقدام بیوگاز به طور خلاصه در بروشور کنفرانس بروکسل منتشر شده است. از نتایج کلیدی این دو سال فعالیت در زمینه ترویج بیوگاز و بیومتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• توسعه موفق بیوگاز مستلزم همکاری منظم بین ذینفعان و بازیگران مختلف این حوزه است.
• ایجاد یک چارچوب قانونی مناسب نیز ضروری است.
• بیوگاز به توسعه منطقه‌ای کمک می‌کند. علاوه بر این، بیوگاز اجرای یک اقتصاد مبتنی بر تولید انرژی تجدیدپذیر را ترویج می‌دهد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.