پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

کمبود زباله در آلمان و واردات زباله از کشورهای همسایه

کمبود زباله در آلمان و واردات زباله از کشورهای همسایه
02 آذر 1397 11:47

بیش از یک دهه است که تبدیل زباله‌ها به سوخت در آلمان با اقبال مواجه شده است. با این‌حال برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد میزان زباله‌هایی که روزمره در منازل مسکونی آلمان تولید می‌شود، آنقدر کافی نیست که کفاف نیروگاه‌های تولید سوخت از زباله را دهد.
مهم‌ترین دلیل این کمبود زباله آن است که بیشتر مردم آلمان و صنایع و شرکت‌ها، به بازیافت اهمیت بسیاری می‌دهند. بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت هستند و شهروندان آلمانی با دقت مراقب هستند که آنها را در سطل‌های مخصوص بازیافت قرار داده یا به محل بازیافت تحویل دهند. آنچه باقی می‌ماند آنقدر نیست که کفاف نیاز نیروگاه را دهد. آمار حاکی از آن است که ۶۵ درصد زباله‌ها در آلمان بازیافت می‌شوند.
کاهش جمعیت در آلمان نیز دلیل دیگری است که تولید میزان زباله در کشور را کاهش داده است. بنابراین برای نیروگاه‌ها چاره‌ای جز واردات زباله از کشورهای نزدیک و بویژه بریتانیا، ایرلند، ایتالیا و سوئیس باقی نمانده است.
روزانه چندین کامیون و قایق زباله‌ها در برخی شهرهای این چند کشور را جمع‌آوری و به آلمان حمل می‌کنند. فقط در نیروگاه برق شهر ماگدبورگ روزانه حجم عظیمی زباله سوزانده و به برق تبدیل می‌شود. برق یک سوم شهر یا بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی را همین نیروگاه با سوخت زباله تامین می‌کند.
اتحادیه اروپا در چند سال گذشته با تصویب قوانینی صادرات و واردات زباله میان کشورهای عضو اتحادیه را تسهیل و مشمول مالیات کمتری کرده است. قوانین تازه واردات و صادرات زباله را از نظر اقتصادی نیز مقرون ‌به صرفه کرده است.
کشورهای اروپایی مثل ایرلند یا بریتانیا نیز از این رویه راضی هستند. آنها هم ترجیح می‌دهند بجای اینکه خود برای بازیافت هزینه کنند، زباله‌ها را به آلمان بفروشند که حتی در نیروگاه‌های تولید سوخت از زباله هم، صنعت بازیافت پیشرفته و دقیقی دارند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.