شنبه 08 اردیبهشت 1403

گسترش چتر حمایتی پژوهشگاه نیرو جهت توسعه فناوری نانو در صنعت برق کشور

همزمان با برگزاری ششمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو، نشست تخصصی مرکز توسعه فناوری نانو در صنعت برق و انرژی پژوهشگاه نیرو با عنوان "چتر حمایتی پژوهشگاه نیرو در راستای توسعه فناوری نانو در صنعت برق کشور"با حضور جمعی از فعالان حوزه فناوری نانو و خبرگان صنعت برق کشور در پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

گسترش چتر حمایتی پژوهشگاه نیرو جهت توسعه فناوری نانو در صنعت برق کشور
29 آبان 1397 13:37

در این نشست به چالش ها و فرصت‌های موجود در صنعت برق اشاره شد و بسته های حمایتی پژوهشگاه نیرو در قالب طرح‌های مختلف حمایتی مانند بسته حمایتی دفتر تجاری سازی و اکتساب فناوری، طرح حمایتی بهتام معاونت پژوهشی و حمایت های منتورینگ مرکز توسعه فناوری در صنعت برق و انرژی (مرکز رشد) معرفی و تشریح گردید.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، در این نشست ابتدا مرکز توسعه فناوری نانو در صنعت برق پژوهشگاه نیرو معرفی گردید و ماموریتها و حمایتهای این مرکز از تحقیقات و شرکتهای دانش بنیان و گروههای استارتاپی تشریح شد. سپس از راه اندازی فن بازار تخصصی فناوری نانو به ابتکار مرکز توسعه فناوری نانو پژوهشگاه رونمایی شد و اهداف و ماموریتهای درنظر گرفته شده برای این فن بازار به تفصیل بیان گردید.
رفع مشکلات حوزه تولید انتقال و توزیع برق با بکارگیری فناوری نانو، چالش‌ها و چشم‌انداز فناوری نانو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، معرفی برنامه هدایتی حمایتی تحقیقات اساتید دانشگاهها و موسسات آموزشی در پژوهشگاه نیرو (طرح بهتام) ، ارائه حمایت های مرکز تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو از تحقیقات و شرکتهای دانش بنیان، ارائه حمایت منتورینگ مرکز توسعه فناوری پژوهشگاه نیرو(مرکز رشد)، و لزوم استانداردسازی محصولات نانو" از عناوین مطرح شده در این نشست است.
در این نشست سخنرانان ضمن بیان حمایتهای پژوهشگاه نیرو از شرکتهای دانش بنیان و گروههای استارتاپی از استقرار آنان در مرکز رشد پژوهشگاه نیرو و حمایت توسط مرکز توسعه فناوری نانو پژوهشگاه نیرو و دفتر تجاری‌سازی خبر دادند. سخنرانان ضمن تشریح موارد همکاری عنوان کردند که شرکتهای علاقمند و دارای ایده به سرعت پذیرش خواهند شد.
تبادل تفاهم نامه حمایتی از استارتاپ برگزیده شده در ششمین کنفرانس فناوری نانو، از دیگر برنامه های این نشست بود . این تفاهم نامه میان دکتر نسترن ریاحی نوری رئیس مرکز توسعه فناوری نانو در صنعت برق پژوهشگاه نیرو و مدیر طرح استارتاپی برگزیده مبادله گردید و مقدمات لازم برای عقد قرارداد همکاری با این استارتاپ موفق انجام شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.