جمعه 07 اردیبهشت 1403

دومین نشست‌ تخصصی طرح مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع برق برگزار شد

دومین نشست‌ تخصصی طرح مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع برق برگزار شد.

دومین نشست‌ تخصصی طرح  مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع برق برگزار شد
05 شهریور 1397 11:56

دومین نشست تخصصی طرح مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع نیروی برق با عنوان "پایش و ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی شبکه‌های توزیع برق" با حضور جمع کثیری از پژوهشگران و مدیران ارشد صنعت برق در بخش توزیع و انتقال و نیز خبرگان، متخصصان، انديشمندان و ذينفعان مطالعات و پياده‌سازی روش‌های كاهش تلفات در شبكه‌های توزيع برق در محل سالن حافظ پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در ابتدای این نشست مهندس صفری مدیر طرح مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرزی الکتریکی در شبکه های توزیع برق، ضمن خوشامدگویی به حاضران به بیان کلیات طرح "مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع نیروی برق" پرداختند.
دکتر محمد جعفریان به‌عنوان متخصص موضوعی به تشریح محورهای اصلی این نشست تخصصی شامل تحلیل مدل‌های پایش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه های توزیع برق، تحلیل مدلهای ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی در شبکه های توزیع برق، تحلیل نظام‌های پایش و ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی در شبکه های توزیع برق، تحلیل الگوریتیم‌های تشخیص سهم عوامل تلفات انرژی الکتریکی در شبکه های توزیع برق پرداختند.
در ادامه مهندس صفری، حاضران را به بحث پیرامون موضوعات نشست و سوالات مطرح شده در این خصوص دعوت نمودند. جلسه با مباحثه میان حاضران و نمایندگان محترم شرکت‌ها و بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات تکمیلی در خصوص موضوع تداوم یافت. در این نشست تخصصی، محورهای ذیل مورد بحث و تبادل‌نظر واقع شد:

  • مفهوم نظام، عناصر نظام، مراحل طراحی نظام و حوزه‌های نظام پایش و ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی
  • مفهوم پایش، گزارش‌دهی، ارزیابی و سیاست گذاری تلفات انرژی الکتریکی
  • چگونگی تعامل بازیگران حوزه تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع
  • بررسی نظام‌های پایش و ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی در شرکت‌های توزیع کشورهای مختلف
  • کاستی‌های فرآیند پایش تلفات انرژی الکتریکی در شرکت‌های توزیع ایران
  • عوامل ایجاد و افزایش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه‌های توزیع
  • روش های محاسبه و تخمین تلفات فنی و غیر فنی در شبکه های توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف
  • معیارها و روش‌های ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی در شرکت‌های توزیع

موضوع "پایش و ارزیابی تلفات انرژی الکتریکی شبکه‌های توزیع برق استان مرکزی" توسط مهندس محمود محمودی، معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مركزی گردید.
دکتر گیلوانژاد مدیر گروه پژوهشی خط و پست پژوهشگاه نیرو به نشست تخصصی آتی با عنوان "ارزیابی مشخصات فنی تجهیزات و انتخاب آنها با هدف کاهش تلفات انرژی الکتریکی" که در تاریخ 28 آبان‌ماه سال جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌گردد اشاره نمودند. بحث پیرامون موضوعات اشاره شده ادامه یافت و آقایان دکتر بهمن‌پور، دکتر رمضان‌پور و دکتر علمایی به اعلام نظرات خود و ارائه مباحث تکمیلی و جمع‌بندی موضوعات پرداختند.
پانل مدیریت این نشست تخصصی نیز با حضور دکتر احمدعلی بهمن‌پور، دکتر پرویز رمضان‌پور، دکتر جواد علمایی، مهندس محمدرضا صفری، دکتر علیرضا شیخی فینی و دکتر عظیم سلیمی‌نیای لاهیجی تشکیل شد.
با توجه به مباحث مطرح شده در این نشست، مقرر شد آن‌دسته از شرکت‌های توزیع نیروی برق که متقاضی همکاری با این طرح هستند، تقاضای خود را اعلام نمایند تا جهت پیاده‌سازی نتایج هریک از پروژه‌های طرح در آن شرکت‌ها اقدام گردد.
در انتهای نشست بیانیه پایانی با توجه به مباحث متخصص موضوعی و نظرات حاضران تدوین گردید که متعاقبا به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.