جمعه 07 اردیبهشت 1403

واحد هضم بیهوازی Granville Ecopark، در ایرلند شمالی، تحت سیستم جدید گواهی شد

واحد هضم بیهوازی Granville Ecopark، در ایرلند شمالی، تحت سیستم جدید گواهی شد
20 فروردین 1397 09:14

واحد هضم بیهوازی Granville Ecopark، در ایرلند شمالی، اولین واحد هضم بیهوازی در بریتانیا است که تحت طرح گواهی هضم بیهوازی که اخیراً آغاز شده است گواهی دریافت کرده است. این واحد بخش آلی زباله را به منظور تولید انرژی تجدیدپذیر فرآوری می‌کند. طرح صدور گواهینامه هاضم بیهوازی ابتکار عمل صنعت است که عملکرد خوب واحدهای هضم بیهوازی را از منظر بهره‌برداری، زیست محیطی و سلامت و ایمنی تشخیص می‌دهد. این طرح در کنفرانس ملی بین‌المللی انجمن منابع زیستی و هضم بیهوازی (ADBA) و پس از اجرای چند نمونه پایلوت موفق در سال گذشته که شامل سه واحد AD مختلف بود، آغاز شد. این طرح با همکاری تعدادی از بازیگران این صنعت از جمله تنظیم‌کننده‌ها، بیمه‌گذاران، سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران توسعه یافته است و توسط ADBA اداره می‌شود.
Granville Ecopark بزرگترین واحد AD در ایرلند است که ماده اولیه آن فقط پسماند غذایی است و ظرفیت تولید 8/4 مگاوات برق تجدیدپذیر دارد که آن را به شبکه برق محلی ایرلند شمالی می‌فرستد. در حال حاضر پیشرفت‌های اخیر اجازه می‌دهد واحدهای هاضم، بیوگاز اضافی خود را به بیومتان تصفیه کنند، که به عنوان سوخت واحدهای CHP و برای تولید برق و حرارت تجدیدپذیر در سراسر ایرلند شمالی منتقل می‌شود.
دیوید مک کی، مدیر فنی واحد Granville Ecopark می‌گوید: "ما خوشحال هستیم که اولین واحد بریتانیا هستیم که در طرح جدید گواهی شده است." این به ما اطمینان می‌دهد که در حال دستیابی به بالاترین استانداردهای این صنعت هستیم و ما را به حرکت وامی‌دارد تا در اوج باقی بمانیم. امیدواریم که دیگران مسیر ما را پیگیری خواهند کرد و برای کمک به تقویت اعتبار محيط زيستی خود درخواست صدور گواهینامه می‌کنند. این طرح همچنين نشان می‌دهد که صنعت AD برای آينده انرژی تجديدپذير در سراسر انگلستان چقدر اهميت دارد."
شارلوت مورتون، مدیر اجرایی ADBA، افزود که وجود اولین واحد هضم بیهوازی تحت گواهینامه ADCS تنها شش هفته پس از شروع این طرح، بسیار دلگرم‌کننده است و پشتیبانی از صنعت AD در جهت بالا بردن عملکرد آن در سطح کلان و شناخت عملکرد خوب واحدهای در حال بهره‌برداری را نشان می‌دهد. ADBA همچنان با بهره‌برداران واحدهای AD درباره مزایای ADCS برای آنها و در سطح وسیع‌تر برای صنعت صحبت خواهد کرد. این مزایا شامل افزایش حمایت از سیاست‌گذاران، تنظیم‌کنندگان، بیمه‌گذاران و سرمایه‌گذاران است.
در سپتامبر 2017 Granville Ecopark اولین واحد ADبود که توافقنامه رفاه با اداره محیط زیست ایرلند شمالی را به دست آورد که در آن دو طرف تصمیم گرفتند برای راه‌اندازی راه‌حل‌های نوآورانه برای به حداکثر رساندن تولید انرژی با یکدیگر همکاری کنند و برای عرضه طرح‌های زیست محیطی با جامعه کار کنند. در میان این موفقیت Granville Ecopark همچنین به عنوان واحد پیشرو در توسعه بازار شناخته شد و جایزه معتبر ایرلند پایدار برای کار با پسماند مواد غذایی و اقتصاد مدور دریافت کرد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.