جمعه 07 اردیبهشت 1403

پارلمان و شورای اروپا در مورد اهداف زباله به توافق رسیدند

پارلمان و شورای اروپا در مورد اهداف زباله به توافق رسیدند
15 بهمن 1396 11:09

پارلمان اروپا و شورای اروپا پس از 18 ساعت مذاکره در مورد آخرین نسخه قوانین زباله اتحادیه اروپا به توافق رسیدند و توانستند در مورد هدف بازیافت زباله‌های شهری تا افق 2035 به مصالحه دست پیدا کنند.
مذاکرات سه جانبه در چهار طرح قانونی در زمینه دفع زباله، بازیافت زباله و بازیافت بسته‌بندی، که در اصل توسط کمیسیون اروپا در دسامبر 2015 ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و پایه قانونی بسته اقتصادی اتحادیه اروپا را تشکیل داد.
در نتیجه مذاکرات، هدفگذاری شد تا سال 2035 بازیافت 65% باشد، که نسبت به هدف 70% که قبلاً توسط پارلمان قرار داده شده بود کاهش داشت. همچنین، در سال 2030، بازیافت زباله شهری 60% - در مقایسه با هدف 70% که در ابتدا توسط کمیسیون پیشنهاد شده است- و بازیافت بسته‌بندی 70% - در مقایسه با هدف 75٪ توسط اتحادیه اروپا- هدفگذاری شد. یک قرارداد 10 ساله برای 10% محدود کردن دفن زباله‌های شهری نیز توافق شده است.
با استفاده از این توافقنامه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد می‌شوند تا اهداف اتحادیه اروپا را برای استفاده مجدد، بازیافت و دفن زباله و قوانین بهبود مدیریت زباله دنبال کنند. این بسته جدید کمک خواهد کرد تا سرعت گذار اتحادیه اروپا به سوی اقتصاد پایدار افزایش یابد.
این قانون جدید پس از تصویب رسمی، ابتدا برای رأی‌گیری به پارلمان و سپس برای تصویب نهایی به شورا ارسال خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.