پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

برگزاری مراسم هم اندیشی برگزار شده فیمابین صاحبنظران صنعت تهویه مطبوع با هیئت آلمانی از موسسه IKKE و وزارت آموزش و تحقیقات آلمان

برگزاری مراسم هم اندیشی برگزار شده فیمابین صاحبنظران صنعت تهویه مطبوع با هیئت آلمانی از موسسه IKKE و وزارت آموزش و تحقیقات آلمان
22 آذر 1396 14:54

در تاریخ دوشنبه 13 آذر 1396 ، جلسه ای با موضوع همکاری بین فعالان دولتی و صنعتی ایرانی در زمینه تهویه مطبوع و صنایع وابسته با هیئتی از کشور آلمان و با حضور آقای مهندس بتولی و نمایندگان سازمان تحقیقات مدیریت در سالن حافظ پژوهشگاه نیرو، به میزبانی مرکز توسعه فناوری مدیریت بارهای سرمایشی برگزار گردید. در این جلسه که با حضور مدیران صنعتی و روسای انجمنهای صنفی و علمی برگزار گردید، پس معرفی میهمانان توسط نمایندگان سازمان تحقیقات مدیریت، مرکز توسعه فناوری مدیریت بارهای سرمایشی توسط آقایان انصاری و نخستین به مهمانان حاضر معرفی گردید. این معرفی شامل توضیحاتی در زمینه نقش بارهای سرمایشی در صنعت برق کشور و خطرات عدم مدیریت آن، معرفی پژوهشگاه نیرو، معرفی معاونت فناوری و معرفی کامل مرکز شامل : اهداف، چارت سازمانی، حوزه فعالیت، شرح حوزهها و نمونه پروژههای انجام شده میگردید. در انتها نیز دکتر مافی، توضیحاتی در زمینه مبردهای طبیعی و نقشها در صنایع ایران دادند.
پس از معرفی مرکز، هیئت آلمانی به نمایندگی آقای Karsten Beermann ، مدیر عامل سازمان IKKE ، شروع به سخنرانی کردند و فعالیتهای سازمان IKKEرا در حوزه آموزش تکنسینهای حرفهای در زمینه تهویه مطبوع و تبرید را توضیح دادند. این توضیحات شامل تاریخچه مرکز، نوع و دامنه فعالیتها، استانداردهای کاری، امکانات و آزمایشگاههای سازمان و دستاوردها و افتخارات آنها بود.
بخش بعدی مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص یافت. در این قسمت، بیشتر زمان به بحث پیرامون آینده مبردها در جهان گذشت. نتیجه کلی پرسش و پاسخ این بود که صنعت تهویه به سمت استفاده گسترده از مبردهایی چون: دی اکسید کربن، پروپانها و آمونیاک میرود. بعد از پرسش و پاسخ نوبت به سخنرانی کوتاه توسط دکتر موسوی نایینیان رسید و ایشان بعد از تشکر از هیئت میهمان، خود صحبتهایی در مورد گذشته تهویه مطبوع ایران و مبردهای مورد استفاده قرار گرفته در آن و آینده این صنعت پرداختند که خود تاییدی بر سخنان هیئت آلمانی بود. و در نهایت، سخنرانی خداحافظی ایراد گردید و جلسه پایان یافت.
بعد از اتمام رسمی جلسه، از میهمانان خارجی به همراه مهندس بتولی و نمایندگان سازمان تحقیقات مدیریت دعوت گردید تا برای استراحت و صرف چای و قهوه به مرکز تشریف بیاورند. در آنجا آشنایی های بیشتر صورت گرفت و دوباره بحثهای علمی و صنعتی پیرامون وضعیت صنعت تهویه مطبوع در دنیا صورت گرفت که نتیجه آنها، تاکید بر اهمیت مبردها و اشراف تکنسینها و مهندسین بر استفاده صحیح از آنها بود.
در نهایت، پس از صرف چای و قهوه، مهمانان از مرکز تشریف بردند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.