جمعه 07 اردیبهشت 1403

سمینار طراحی سیستم‌های پایش، حفاظت و کنترل گسترده (WAMPAC) برگزار شد

سمینار طراحی سیستم‌های پایش، حفاظت و کنترل گسترده (WAMPAC)، با سخنرانی دکتر فرخ امینی‌فر صبح امروز 17 مهرماه در پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

سمینار طراحی سیستم‌های پایش، حفاظت و کنترل گسترده (WAMPAC) برگزار شد
17 مهر 1396 12:11

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در این سمینار دکتر امینی‌فر عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه تهران، پژوهشگر ارشد مرکز Galvinدانشگاه ایلینویز آمریکا و مشاور اجرای پروژه سیستم پایش، حفاظت و کنترل گسترده ایران به ایراد سخنرانی در خصوص تاریخچه پیدایش WAMPAC، معرفی کاربردهای این سیستم و نیز طراحی سیستم WAMPAC پرداختند.
دکتر امینی‌فر عنوان نمودند: سیستم‌های WAMPAC ، نسل جدیدی از سیستم‌های پایش و کنترل شبکه‌های قدرت هستند که دارای قابلیت‌های جدید و استثنایی می‌باشند که در سیستم‌های اسکادای قدیمی این قابلیت‌ها وجود ندارد. در گذشته بیشتر استاتیک شبکه قدرت و وضعیت آن مورد توجه بوده است و بعدها با توجه به خاموشی‌های سراسری که در کشورهای مختلف جهان رخ داد، اثبات شد که سیستم اسکادا از توانمندی لازم برای کنترل شبکه قدرت برخوردار نمی‌باشد زیرا شبکه دارای دینامیک‌هایی است که اسکادا قادر به رصد آنها نیست. در نتیجه سیستم‌های WAMPAC، با هدف ساخت دستگاه‌هایی که بتوانند دینامیک سیستم قدرت را مونیتور کنند و در اختیار اپراتور قرار دهند، ساخته شد و چند سال بعد در پست‌ها نصب شد و با توجه به نتایج بسیار خوبی که حاصل شد، اثبات گردید که سیستم WAMPAC برای کنترل شبکه قدرت کارآمد است و در این راستا پروژه‌هایی مختلفی در کشورهای مختلف تعریف شد و خیلی از کشورها این سیستم را نصب کردند و هم اکنون ایران نیز نسخه اولیه آن را نصب کرده است.
براساس این گزارش در این سمینار کاربردهای سیستم WAMPAC و طراحی آن به تفصیل از سوی دکتر امینی‌فر تشریح شد و پرسش‌های شرکت‌کنندگان درخصوص موضوعات مطروحه از سوی سخنران پاسخ داده شد.



نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.