جمعه 07 اردیبهشت 1403

سمینار تخصصی زمان معکوس الکترومغناطیسی و کاربرد آن به منظور جایابی خطا در شبکه‌های برق در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

روش زمان معکوس در مقایسه با تکنیک‌های دیگر جایابی خطا گذرا، مزایایی از قبیل استفاده از نقطه اندازه‌گیری یکسان و مقاومت در برابر نوع و امپدانس خطا را ارائه می‌کند.

سمینار تخصصی زمان معکوس الکترومغناطیسی و کاربرد آن به منظور جایابی خطا در شبکه‌های برق در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
05 شهریور 1396 15:00

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ با توجه به روش کارآمد زمان معکوس و کاربرد آن در بسیاری از زمینه‌های مهندسی، این سمینار جهت آشنایی بیشتر پژوهشگران در روز یکشنبه 5 شهریور ماه با حضور علاقمندان به این موضوع در سالن رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
براساس این گزارش؛ در این سمینار، کاربرد تئوری زمان معکوس برای جایابی خطا در شبکه‌های برق توسط پروفسور فرهاد رشیدی عضو هیات علمی و سرپرست آزمایشگاه EMC دانشگاه EPFL تشریح و در خصوص موضوع مورد بحث، سوالات و ابهامات حاضرین توسط پروفسور پاسخ داده شد. روش زمان معکوس در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه در زمینه آکوستیک که برای اولین بار در سال 1990 توسط Prof.Fink توسعه یافت. در دهه پیشین، این روش در الکترومغناطیس و سایر زمینه‌های مهندسی برق و کامپیوتر نیز استفاده می‌شد و اکنون استفاده از روش زمان معکوس به عنوان یک روش کارآمد در بسیاری از زمینه‌های مهندسی کاربرد پیدا کرده است. روش زمان معکوس در مقایسه با تکنیک‌های دیگر جایابی خطا گذرا، مزایایی از قبیل استفاده از نقطه اندازه‌گیری یکسان و مقاومت در برابر نوع و امپدانس خطا را ارائه می‌کند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.