جمعه 07 اردیبهشت 1403

نخستین دوره آموزش مهارت‌های فردی و سازمانی

نخستین دوره آموزش مهارت‌های فردی و سازمانی برگزار شد. 

نخستین دوره آموزش مهارت‌های فردی و سازمانی
15 مرداد 1396 14:08
به منظور ارتقای کیفیت زندگی کاری همکاران و در راستای تحقق طرح آرمان پژوهشگاه نیرو، نخستین دوره آموزش مهارت‌های فردی و سازمانی تحت عنوان "نقشه راه توانمندسازی فردی و تعالی سازمانی"با تدریس آقای سهیل رضایی و با همکاری بنیاد فرهنگ زندگی در سالن رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در این دوره مباحث گوناگون خودشناسی مورد بررسی قرار گرفت و بر طبق نظر شرکت کنندگان مباحث مطرح شده اثرات مثبتی در مسیر شناخت خویشتن در هر یک از شرکت کنندگان ایجاد نموده است.

 براساس مباحث سمینار؛ در تئوری روانشناسی تحلیلی یونگ مبحثی به نام" بیداری قهرمانان درون" وجود دارد ، که به بررسی دوازده   انرژی که در روان همه انسانها وجود دارد، می‌پردازد. اسامی این انرژی ها به ترتیب مراحل سفر عبارتند از: معصوم، یتیم، جنگجو، حامی، جستجوگر، نابودگر، عاشق، آفرینشگر، حاکم، جادوگر، فرزانه، دلقک .می باشد. سمینار نقشه راه با معرفی و توضیح این انرژی ها و معرفی مواهب و آسیب‌های هر یک ، نخستین گام ورود به مسیر خودشناسی براساس روش پروفسور یونگ را به شرکت کنندگان ارائه نمود.

این سمینار با تحلیل هر کدام از این انرژیها و بیان ویژگی‌های هر انرژی به شرکت کنندگان در راستای خویشتن شناسی کمک شایانی نمود. بدین ترتیب که ابتدا هر کدام از ثبت نام کنندگان با ورود به سایت بنیاد فرهنگ زندگی اقدام به انجام تستی با سوالاتی بسیار ساده و روان نمودند، سوالاتی که به عمق روان و ناخودآگاه شخص ورود داشت؛ سپس با نتایج تست در سمینار حضور یافتند. با تحلیل نتایج تست و ویژگی افرادی با نتایج تست مشابه، نگرش‌هایی در خصوص نقاط قوت و ضعف شخصیت و عملکرد هر فرد مطرح شد که باعث شگفتی بود.

گفتنی است؛ حضور پرشور شرکت کنندگان و همراهی  در مباحث سمینار ، پرسش و پاسخ،  از نقاط قوت برگزاری این سمینار بود و با توجه به اشتیاق همکاران امید است این سلسله سمینارها ادامه داشته باشد.

 همچنین شایان ذکر است، بر طبق اعلام بنیاد فرهنگ زندگی، علاقمندان امکان ادامه مسیر طبق برنامه مشخص و تبادل تجربیات و درکی که از منابع ایجاد خواهدشد را از طریق گروه‌های تخصصی که توسط بنیاد فرهنگ زندگی در تلگرام تشکیل می‌شود را خواهند داشت. همچنین وب سایت بنیاد فرهنگی زندگی آمادگی راهنمایی شرکت کنندگان در خصوص کتابها و پکیج‌های مربوطه را دارد.

 

نظرات ارسال شده

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.