چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

رونمایی از طرح ملی شبکه هوشمند

همزمان با برگزاری نمایشگاه خدمات و محصولات هوشمند صورت گرفت:

 رونمایی از طرح ملی شبکه هوشمند
26 تیر 1396 10:15

رونمایی از طرح ملی شبکه هوشمند، در مراسم اختتامیه نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد، توسط دکتر صادق زاده معاون وزیر نیرو، دکتر وطن خواه دبیر ستاد توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و متولیان طرح ملی شبکه هوشمند انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ داوود غرویان قائم مقام مجری طرح ملی شبکه هوشمند برق در مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد، عنوان کرد: طرح ملی شبکه هوشمند و پیاده سازی طرح نمونه یکی از مجموع 37 طرح کلان شورای عتف ( علوم تحقیقات و فناوری) بود که  در کمیسیون انرژی این شورا در سال 91 آغاز به کار کرد. بر این اساس شرکت توانیر، وزارت نیرو، دانشگاه شهید بهشتی به ترتیب به عنوان بهره بردار، سفارش دهنده و مجری طرح، همچنین دانشگاه امیرکبیر و فردوسی مشهد به عنوان مجری همکاری تعیین شده است.

براساس تقسیم کار انجام شده راه اندازی دبیرخانه و سامانه نوآوری و حمایت از فناوری بر عهده دانشگاه شهید عباسپور گذاشته شد و تدوین سند راهبردی به عهده دانشگاه صنعتی امیر کبیر و بخش دانشنامه بر عهده دانشگاه فردوسی مشهد که تمامی موارد تمام شده و با تائید شورای عتف، مرحله دوم طرح شروع می شود. در مرداد ماه 1395 سند طرح به تصویب رسید و براساس سند طرح مقرر شد دبیرخانه طرح در پژوهشگاه نیرو تاسیس شود و وزیر محترم نیرو به عنوان رئیس شورای راهبری این سند و رئیس پژوهشگاه نیرو به عنوان دبیر آن شورا تعیین شدند.  مقرر شد که مرکز توسعه فناوری شبکه هوشمند در پژوهشگاه نیرو تاسیس شود که طی دو سال گذشته این مرکز تاسیس شد و فعالیت اصلی مرکز توسعه فناوری شبکه هوشمند پژوهشگاه نیرو اجرای این سند است. ما در مرکز شبکه هوشمند فعالیت‌های مختلفی را دنبال می کنیم بحث فراهم نمودن بستر استفاده حداکثری از توانمندیهای بخش دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در بخش صنعت ، بخش نوآوری و توسعه فرهنگ سازی و در واقع آموزش به عهده شبکه هوشمند است که این جشنواره نوآوری نمایشگاه در همین راستا تشکیل شد.

در جشنواره نوآوری و کسب و کار طی برگزاری 5 روز کارگاه، 10 تیم دانشجویی مختلف صنعت آب و برق به رقابت پرداختند و سه تیم دانشجویی در نهایت به عنوان طرح های برتر انتخاب شدند. کاری که ما کردیم این بود که بتوانیم تیم های دانشجویی را به صنعت وصل کنیم که این امر هم محقق شد و یکی از این تیم ها وصل شد و برای تیم های دیگر هم برنامه داریم . در کنار این مورد ، شبکه هوشمند سعی کرد با اکثر شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند به نوعی یک رابطه همکاری را ترتیب دهد و در واقع  چندین تفاهم نامه همکاری در طی برگزاری نمایشگاه شکل گرفت.

 قائم مقام مجری طرح ملی شبکه هوشمند برق تصریح کرد: از این پس از ایده های دانشجویان با استعداد و خلاق در صنعت برق استفاده و همکاری بین صنعت و دانشگاه در این حوزه بیشتر خواهد شد.

 غرویان در پایان یاد آور شد: هدف مرکز توسعه فناوری شبکه هوشمند از برگزاری نخستین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند و برگزاری جشنواره در کنار آن، استقبال از ایده های دانشجویان و فراهم نمودن  زمینه ارتباط مستقیم دانشجویان با صاحبان سرمایه و بازار  بود که در همین نمایشگاه توانستم این ارتباط را به نحو موثری برقرار کنیم و امید است طی سالهای آینده نیز این امر تداوم یابد.

 

نظرات ارسال شده

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.