ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402

آغاز تعاملات همکاری پژوهشگاه نیرو با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی

رئیس پژوهشگاه نیرو ضمن استقبال از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشگاه نیرو گفت: این تفاهم نامه می تواند به تدوین نقشه راه توسعه فناوری‌های راهبردی حوزه صنعت برق انرژی منتهی شود.

آغاز تعاملات همکاری پژوهشگاه نیرو با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
05 مهر 1395 16:55
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو محمدصادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مجلس شورای اسلامی و پژوهشگاه نیرو ضمن تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه نیرو و سوابق اجرایی آن که از سال 1392 آغاز شده است گفت: پژوهشگاه نیرو در بخش‌های مورد نیاز حوزه نیرو همواره به دنبال تهیه گزارش‌هایی کارشناسی و پژوهشی بوده است تا بتواند از این طریق بخشی از نیازهای کشور در این حوزه را مرتفع کند.
وی ادامه داد: مجموعه پژوهشگاه نیروعمدتا توجهات بیشتری به مسایل فنی و تجهیزات، سیستم مهندسی داشته است و در گذشته نیز پروژه‌های زیادی را در حوزه‌های کلان انجام داده است اما هم‌اکنون تمرکز وزارت نیرو و هیات امنای پژوهشگاه نیرو بیشتر بر مباحث علوم انسانی، مباحث مدیریت اقتصاد، حقوق، تامین مالی و مسایل مربوط به جنبه‌های مدیریت تکنولوژی و نوآوری در تحقیقات است که در این زمینه کار تحقیقاتی ویژه‌ای انجام شده است و این امر بیشتر به خاطر حضور افراد شایسته در این مجموعه است.
وی تصریح کرد: بیشتر همکاریهای پژوهشگاه نیرو با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در بخشهای مدیریت اقتصاد، مباحث علوم انسانی، مسایل مربوط به جنبه‌های مدیریت تکنولوژی و نوآوری در تحقیقات خواهد بود. با توجه به موضوعات مختلف ارائه شده در حوزه مسایل زیست‌محیطی از جمله تامین برق از سوخت فسیلی تا سوخت زیست محیطی، اجرای این طرحها در مقیاس جهانی سبب اشتغالزایی در کشور خواهد شد.
وی استقرار نظام کیفی در صنعت برق را یکی از عملکردهای پژوهشگاه نیرو دانست و تصریح کرد: مدیریت تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای صنعت برق و انرژی یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت این پژوهشگاه است.
رییس پژوهشگاه نیرو با اشاره به تفاهم نامه های این پژوهشگاه و سایر مراکز علمی کشور یادآور شد: تعاملات علمی و پژوهشی با مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان، به تقویت خروجی این پژوهشگاه کمک خواهد کرد.
وی ضمن استقبال از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشگاه نیرو ادامه داد: این تفاهم نامه می تواند به تدوین نقشه راه توسعه فناوری‌های راهبردی حوزه صنعت برق انرژی منتهی شود.
وی ادامه داد: انرژی‌های نو و تجدیدپذیر دامنه وسیع و پراهمیتی در دوره کنونی دنیا پیدا کرده است که باید برای تسهیل در ایجاد و توسعه آن از قوانین مطلوب و روزآمد در این حوزه بهره‌مند شد.
قاضی‌زاده تاکید کرد: سازوکارهای طراحی و اجرایی دراین تفاهم‌نامه آماده شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه شاهد موفقیت در بخشهای مختلف علمی و پژوهشی باشیم.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.