جمعه 07 اردیبهشت 1403

معاون وزیر نیرو در بازدید از نمایشگاه؛ دستاوردهای مراکز توسعه فناوری پژوهشگاه نیرو فراتر از انتظار بود

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه گفت: بنده انتظار نداشتم که دستاوردها به این سطح رشد و بلوغ رسیده باشند.

معاون وزیر نیرو در بازدید از نمایشگاه؛  دستاوردهای مراکز توسعه فناوری پژوهشگاه نیرو فراتر از انتظار بود
27 مرداد 1395 08:12
نخستین نمایشگاه دستاوردهای مراکز توسعه فناوری پژوهشگاه نیرو با هدف ارائه دستاوردهای مراکز این پژوهشگاه 26مرداد ماه در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد. در این نمایشگاه 12مرکز دستاوردهای خود را در قالب تجهیزات، محصول تولیدی، استند و بروشور در معرض دید علاقمندان قرار دادند.
این نمایشگاه اولین تجربه‌ی ارزشمند پژوهشگاه نیرو بود که با همکاری تمامی مراکز برگزار شد.
علی‌اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
مهاجری در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی پژوهشگاه نیرو در خصوص نخستین نمایشگاه دستاوردهای مراکز توسعه فناوری پژوهشگاه نیرو اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که از مراکز فناوری پژوهشگاه نیرو بازدید کردم و این امر موجب خرسندی است که دستاوردهایی که قبلا به صورت سند راهبردی به تصویب شورای آموزش و پژوهش و فناوری وزارت نیرو رسیده امروز به مرحله‌ای از دانش و فناوری رسیده است که می توان خروجی‌های آن را به خوبی احساس کرد.
مهاجری تاکید کرد: عمده نکته مهم که در مجموعه این فعالیت‌ها انجام شد، یک هم‌افزایی بارز بین پژوهشگران صنعتی و اساتید دانشگاه در قالب مراکز توسعه فناوری است.بنابراین مراکز توسعه فناوری امید دارند که بتوانند با همکاری بخش صنعت همه ایده‌های قبلی را به محصولاتی تبدیل نمایند که کمک کار صنعت برق در جهت ارتقای فناوری صنعت برق باشد.
مهاجری گفت: انتظار داریم گزارشاتی که در هفته پژوهش ارائه می‌شود بایستی ملموس‌تر باشد در همین راستا به همکاران نیز تاکید شده است که گزارشی از عملکرد خود را در شورای آموزش و پژوهش فناوری وزارت نیرو ارائه کنند. احتمالا اگر نکات خاصی در جهت حمایت وزارت نیرو وجود داشته باشد به طور یقین وزارت نیرو حمایت اساسی خود را انجام خواهد داد.
گفتنی است؛ مرکز توسعه فناوری انرژی خورشیدی، مرکز توسعه فناوری بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی، مرکز توسعه فناوری امنیت در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات صنعت برق، مرکز توسعه فناوری توربین‌های بادی، مرکز توسعه فناوری شبکه هوشمند، مرکز توسعه فناوری توربین‌های گازی، مرکز آزمایشگاه‌های مرجع، مرکز توسعه فناوری انتقال توان با ظرفیت بالا، مرکز توسعه فناوری نانو، مرکز توسعه فناوری سیستم‌های اندازه‌گیری پیشرفته در نیروگاه‌ها، مرکز توسعه فناوری خودروهای برقی، مرکز توسعه فناوری موتورهای الکتریکی پیشرفته در این نمایشگاه حضور داشتند و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.