پژوهشگاه نیرو, ساتبا, آزمایشگاههای مرجع صنعت برق, انرژی های تجدیدپذیر , پیل سوختی
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌‌های‌تجدیدپذیر و بهره‌‌وری انرژی برق ( ساتبا) از آزمایشگاه های پژوهشگاه نیرو مرتبط با حوزه انرژی های تجدید پذیر بازدید کرد

دکتر کمانی "معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌‌های‌تجدیدپذیر و بهره‌‌وری انرژی برق ( ساتبا)" و هیات همراه از آزمایشگاه‌های مرتبط با انرژی‌هاي تجديدپذير در پژوهشگاه نیرو بازدید کردند.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌‌های‌تجدیدپذیر و بهره‌‌وری انرژی برق ( ساتبا) از آزمایشگاه های پژوهشگاه نیرو مرتبط با حوزه انرژی های تجدید پذیر بازدید کرد
17 آذر 1400 07:20
در این بازدید آزمایشگاه‌ مرجع ماژول خورشیدی، آزمایشگاه الکترونیک قدرت و امکانات تست اینورترهای خورشیدی و آزمایشگاه پیل سوختی پژوهشگاه نیرو مورد بازدید قرار گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌وری انرژی برق (ساتبا)، گفت: با توجه به اهميت موضوع انرژي‌هاي تجديدپذير و سخنان اخير وزير محترم نيرو در خصوص احداث ده هزار مگاوات نيروگاه تجديدپذير بايد اين مقوله با همفكري فيمابين پژوهشگاه و ساتبا و آينده‌پژوهي در اين زمينه در دستور كار قرار گیرد تا جهت‌گيري‌ها در وزارت نيرو به سمت انرژي‌هاي تجديدپذير صورت پذيرد.
وی عنوان کرد: با توجه به اينكه در بخش خصوصي در بسياري از فناوري‌ها پيشرفت‌هاي قابل توجهي حاصل شده است، بهتر است توسعه اين فناوري‌ها به این بخش‎ها محول گردد و حسب ضرورت، طراحی و ساخت پايلوت از سوي پژوهشگاه صورت پذيرد. دکتر کمانی اظهار داشت: مناسب است تمركز پژوهشگاه بيشتر بر روي تدوين استانداردهاي تجهيزات، آزمايشگاه‎هاي مرجع و آينده‌پژوهي باشد و سازمان ساتبا نيز مساعدت لازم را در اين زمينه مبذول خواهد داشت.
وی افزود: در خصوص بهره‌وري انرژي نيز سياست مشابهي اتخاذ گشته و ورود به پروژه‌هاي اجرايي متوقف و بر تدوين استانداردها و سياست‌ها و اجراي پروژه‌هاي پايلوت تمركز شود.
دکتر ضابط"رئیس پژوهشگاه نیرو"، نیز خواستار همكاري مستمر بين ساتبا و پژوهشگاه و اعلام اولويت‌هاي اجرايي مورد نظر سازمان ساتبا و ابلاغ آن به پژوهشگاه شدند.
وی عنوان نمود: جذب بودجه لازم براي تجهيز آزمايشگاه‌ها از سوي پژوهشگاه در حال انجام است. همچنین با توجه به واگذاري مجتمع‌هاي آموزشي صنعت آب و برق به پژوهشگاه نیرو، این پژوهشگاه آمادگی لازم جهت همکاری در زمينه آموزش و ترويج و فرهنگ‌سازي را دارد.


نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.