چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

وزارت نیرو با همکاری یونسکو جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای آب و انرژی برگزار می کند

نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای «آب و انرژی» خرداد 1400 با جایزه 1000 دلاری برای فیلم برتر برگزار می‌شود.

وزارت نیرو با همکاری یونسکو جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای آب و انرژی برگزار می کند
25 فروردین 1400 11:05

به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این جشنواره به میزبانی وزارت نیرو و یونسکو روز 15 ژوئن 2021 /خرداد 1400 همزمان با روز جهانی محیط زیست در سه حوزه‌ مستند، داستانی و انیمیشن برگزار خواهد شد.
محورهای این جشنواره که با شعار 100 ثانیه برای آب و انرژی و با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو و وزارت نیرو برگزار می‌شود شامل «ارزش زیست‌محیطی آب و انرژی»، «ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی»، «تغییر اقلیم، آب و انرژی»، «نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی» و «دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار» است. آگاهی بخشی درخصوص اهمیت مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفظ محیط زیست، تبیین نقش بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی در توسعه پایدار، ترغیب جامعه به مدیریت مصرف آب و انرژی در زمان بحران‌های فراگیر، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی و آشنایی با نحوه جمع آوری، استحصال، فرایند انتقال، تصفیه و توزیع آب اهداف جشنواره را شامل می‌شود.
در سه بخش مستند، داستانی و انیمیشن برای رتبه نخست، تندیس جشنواره و مبلغ 1000 دلار به بهترین فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی اختصاص یافته است.
برای رتبه دوم نیز تندیس جشنواره و مبلغ 700 دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی و برای رتبه سوم هم تندیس جشنواره و مبلغ 300 دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی در نظر گرفته شده است.
علاقه‌مندان و فیلمسازان به منظور شرکت در جشنواره «آب و انرژی» تا 31 فروردین‌ماه 1400 فرصت دارند آثار خود را از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی www.100-we.com ثبت کنند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.