چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

اولین جلسه کمیته کارشناسی استانداردها بر اساس نظام‌نامه استانداردهای صنعت برق برگزار شد

در راستای تحقق و پیاده‌سازی نظام‌نامه استانداردهای صنعت برق، اولین جلسه کمیته کارشناسی استانداردها در تاریخ 9آذر ماه سال‌جاری برگزار گردید.

  اولین جلسه کمیته کارشناسی استانداردها بر اساس نظام‌نامه استانداردهای صنعت برق برگزار شد
15 آذر 1399 16:12

جلسه مذکور به‌عنوان اولین جلسه کمیته کارشناسی استانداردها در حوزه توزیع با موضوع بررسی پیش‌نویس استاندارد "تجهیزات استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها (ماینرها) – حدود انتشار پدیده‌های کیفیت توان الکتریکی برای فرآیند استخراج رمز ارز – قسمت 1: الزامات تجهیزات" با شرکت اعضاء کمیته متشکل از مدیران و نمایندگانی از شرکت‌های مادر تخصصی توانیر، تولید نیروی برق حرارتی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، سازمان ملی استاندارد ایران، مدیریت شبکه برق ایران، شرکت‌های توزیع، شرکت‌های تولیدکننده، مهندسین مشاور، پژوهشگاه نیرو، اساتید دانشگاهی و متخصصین به‌صورت مجازی برگزار شد. ریاست کمیته را جناب آقای دکتر عفت‌نژاد، معاون محترم دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو بر عهده داشتند.
تدوین این استاندارد در راستای اجرای پروژه پژوهشی تحت عنوان "تدوین الزامات کیفیت توان تجهیزات استخراج رمزارزها در شبکه‌های توزیع و فوق توزیع" در پژوهشگاه نیرو انجام شده است. اعضاء و محققین محترم تدوین استاندارد مذکور خانم مهندس مسلمی (مدیر محترم گروه پژوهشی برنامه‌ریزی و بهره برداری سیستم‌های قدرت)، مهندس اسماعیلی (مجری محترم طرح تجهیزات الکترونیک قدرت)، مهندس رئوفی (پژوهشگر محترم گروه پژوهشی برنامه‌ریزی و بهره‌برداری سیستم‌های قدرت) و خانم‌ها مهندس اسعد واقفی و مهندس برزگر (کارشناسان محترم پاره‌وقت گروه پژوهشی برنامه‌ریزی و بهره‌برداری سیستم‌های قدرت) از پژوهشگاه نیرو و مشاورین محترم، دکتر سالارخیلی و مهندس جلالی بوده‌اند.
در این جلسه مهندس رئوفی به نمایندگی از تیم محترم تدوین استاندارد، توضیحاتی مبسوط در خصوص موضوع و روند تدوین استاندارد ارائه دادند و پاسخگوی نقطه نظرات دریافتی و مطرح شده اعضاء و مدعوین در جلسه بودند.
شایان ذکر است پیرو تصویب‌نامه شماره 58144/ت 55637 هـ مورخ 1398/05/13 هیأت محترم وزیران مبنی بر استانداردسازی تجهیزات استخراج رمزارزها (ماینرها) و جلسه مورخ 1398/06/10 برگزار شده در سازمان ملی استاندارد ایران با حضور کلیه ذی‌نفعان، مقرر گردید تدوین استاندارد برچسب مصرف انرژی این تجهیزات بر عهده سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) قرار گیرد و تدوین استاندارد الزامات کیفیت توان ماینرها توسط پژوهشگاه نیرو انجام شود و پس از اتمام کار، پیش‌نویس تدوین شده جهت طرح در کمیسیون‌های فنی مربوطه به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شود. براین اساس ضمن تعامل با سازمان محترم ملی استاندارد ایران، مراحل تدوین این استاندارد در قالب استاندارد ملی و اخذ تأییدیه کمیسیون‌های فنی مربوطه انجام گرفت و به‌منظور انطباق فرآیند ابلاغ استاندارد ملی با گردش کار تبیین شده در نظام‌نامه استانداردهای صنعت برق، هماهنگی‌های لازم جهت طرح پیش‌نویس تدوین شده در جلسه کمیته کارشناسی استانداردها در حوزه توزیع به‌عمل آمد و تأییدیه کمیته مربوطه با کسب اتفاق آراء اخذ گردید. در این رابطه هم‌چنین در نظر است متعاقباً نسبت به ارسال پیش‌نویس استاندارد تأیید شده کمیته کارشناسی به کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق و به موازات آن کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران اقدام گردد تا ضمن تأیید نهایی، فرآیند ابلاغ آن در سطح ملی تکمیل گردد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.