چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

سومین همایش"فیلتراسیون و بررسی اثرات آن بر راندمان توربین‌های گازی" برگزار شد

با مشارکت پژوهشگاه نیرو و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سومین همایش فیلتراسیون و بررسی اثرات آن بر راندمان توربین‌های گازی در تاریخ 16 بهمن ماه در محل سالن فردوسی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

سومین همایش"فیلتراسیون و بررسی اثرات آن بر راندمان توربین‌های گازی" برگزار شد
29 بهمن 1398 11:49

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، این همایش یک روزه با توجه به اهمیت و ضرورت مبحث فیلتراسیون در صنایع نیروگاهی، با اهدافی چون ارتقاء آگاهی کارشناسان و ذی‌نفعان از نحوه طراحی و فرآیندهای مهندسی، الزامات مربوط به مقوله انجام آزمون‌ها براساس استاندارد، بازرسی و بهره‌برداری صحیح از فیلترهای مورد مصرف در نیروگاه‌ها برگزار شد.
با توجه به ضرورت تأمین با کیفیت کالا و ارایه خدمات در حوزه صنعت برق و انرژی کشور و تأکید بر استفاده از توان تولید داخلی، لزوم ارایه فعالیت‌های منسجم در زنجیره استاندارد، آزمون و بازرسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا یکی از محورهای کلیدی طرح شده در این همایش، معرفی مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) بود که ارایه توضیحات مربوطه با تشریح فعالیت‌های مرتبط با راهبری، انسجام‌بخشی و یکپارچه‌سازی این زنجیره با هدف ایجاد فرآیندهای تضمین کیفیت کالاها و تجهیزات مورد استفاده صورت پذیرفت.
در این همایش سخنرانان به بیان دیدگاه‌های تخصصی خود در خصوص موضوعاتی چون بررسی اثرات فیلتراسیون بر راندمان توربین‌های گازی، عوامل مؤثر بر عملکرد واحدهای گازی نیروگاه‌های کشور، تشریح دستورالعمل استفاده از فیلترهای ورودی نیروگاه‌ها، معرفی آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و آزمون‌های مؤثر بر کیفیت فیلترهای هوای توربین‌ها پرداختند و در ادامه طی برگزاری نشست پرسش و پاسخ، هم‌اندیشی و به اشتراک‌گذاری تجارب با هدف برداشتن گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت کنونی صورت گرفت.
همچنین در این همایش، فراخوان مرکز آبانیرو با نظارت و راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با هدف ارزیابی کیفی بازرسان فنی فیلترهای هوای ورودی توربین‌های گازی اطلاع رسانی شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.