پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در حوزه آب، برق و انرژی همزمان با هفته پژوهش طی دو روز در پژوهشگاه نیرو برگزار و مورد استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو
26 آذر 1398 13:57

این نمایشگاه با هدف شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری، ایجاد فضای تعامل میان فعالان عرصه علم و فناوری و نمایش دستاوردها و محصولات فناورانه حوزه آب، برق، معرفی مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان تلاش دارد تا گام موثری در راستای شناسایی یافته‌های و ایده‌ها و زمینه‌سازی و اطلاع‌رسانی آخرین دستاوردها و محصولات فناورانه حوزه صنعت آب، برق و انرژی بردارد.
در نمایشگاه امسال حضور گسترده شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان، بیش از دیگر موارد خودنمایی می‌کرد. همچنین برپایی کریدور فن بازار با هدف ارائه مشاوره به صاحبان ایده، با حضور مربیان این حوزه و مشاوره و ارائه مسیر تبدیل ایده به پدیده و تجاری سازی، از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود.
بر پایی میزی از دستاوردهای فناروانه و پژوهشی (Technoloy on Desk) از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه بود که با بازدید گسترده مدیران و پژوهشگران روبرو شد.
برطبق نظرسنجی میدانی انجام شده از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، وجود این نمایشگاه دارای اثرات مثبتی در بدنه صنعت آب وبرق است و به تبادل اطلاعات و فناوری حاصل شده در این حوزه میان شرکت‌های دولتی و خصوصی و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کمک شایانی می‌نماید.
بر طبق نظر یکی از مسئولان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، تبادلات انجام شده در این نمایشگاه تاثیرات بسیاری در آینده شرکت‌ها از لحاظ مادی و معنوی خواهد داشت و با توجه به تعامل با بازار هدف، مسیر آنان را در ترسیم چشم اندازهای آتی و چالش‌های پیشرو هموارتر خواهد ساخت.
گفتنی است این رویداد با در نمایشگاهی با وسعت 1200 متر مربع و حضور شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه انرژی، دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های توزیع نیروی برق، شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت مدیریت منابع آب ایران، موسسه تحقیقات آب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب و شرکت‌های تابعه طی دو روز 24 و 25 آذر ماه در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.