جمعه 07 اردیبهشت 1403

رونمایی از اولین کتاب در خصوص پیاده سازی هوش کسب و کار (BI) در صنعت برق

همزمان با آیین بزرگداشت هفته پژوهش و در حاشیه برگزاری جشنواره پژوهش صنعت آب و برق، از اولین کتاب در خصوص تحلیل داده‌ها و پیاده سازی BI در صنعت برق رونمایی شد.

رونمایی از اولین کتاب در خصوص پیاده سازی هوش کسب و کار (BI) در صنعت برق
25 آذر 1398 11:35

این مراسم با حضور قبادیان معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت و قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، میرزائیان قائم مقام شرکت برق منطقه‌ای چهار محال و بختیاری و همچنین نویسندگان کتاب حمیدرضا بزی عضوهیات علمی پژوهشگاه نیرو، جبار کیانی هرچگانی از دفتر توسعه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری و محمدمهدی اخلاقی کارشناس پژوهشی گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
بزی نویسنده این کتاب گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران در سازمان‌ها، گرفتن تصمیمات درست، در زمان مناسب جهت تحقق یک عمل یا رفتار است. این مهم نیازمند طراحی و استقرار سیستم‌های تصمیم‌یار مبتنی بر تحلیل داده است. در این راستا هوش کسب‌وکار (هوش تجاری) که چتری مشتمل بر معماری‌ها، ابزارها و تکنیک‌های تحلیل است و به تبدیل داده به اطلاعات (و دانش) می‌پردازد، کمک شایانی به سازمان‌ها می‌نماید.
وی افزود: کتاب تدوین شده که اولین کتاب در این راستا در صنعت برق کشور است، پس از معرفی ادبیات موضوع هوش کسب‌وکار، به‌صورت ساده و کاربردی به ارائه راهکارهای نرم‌افزاری پیاده‌سازی آن در سازمان‌ها از طریق Power BI Desktop وExcel BI می‌پردازد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو ادامه داد: آنچه که در این کتاب به عنوان نوآوری‌های یاد می شود این است که علاوه بر ارائه فنون ساخت گزارش‌های مصور، به چگونگی استفاده از پایتون و آر نیز با ذکر مثال و همچنین چگونگی تعریف و پایش شاخص‌های کلیدی عملکرد در صنعت برق (به‌ویژه صنعت توزیع) کشور با استفاده از راهکارهای مورداشاره، توجه شایانی شده است .
بزی تصریح کرد: انتشار این دانش سبب تسهیل در استفاده از چنین ابزارهایی به منظور تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد و بهبود بهره وری در صنعت برق کشور خواهد شد.

نظرات ارسال شده

مرتضی شعبان‌زاده

چهارشنبه, 27 آذر,1398 :

با سلام و احترام،
پیشنهاد میکنم جناب آقای دکتر بزی این موضوع را به صورت کارگاه آموزشی برای همکاران پژوهشگاهی علاقه‌مند به این مباحث نیز برگزار نمایند.
با سپاس

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.