پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

افتتاح ایستگاه‌های سوخت‌گیری بیوگاز برای وسایل نقلیه سنگین در سوئد

افتتاح ایستگاه‌های سوخت‌گیری بیوگاز برای وسایل نقلیه سنگین در سوئد
15 تیر 1398 11:43

نخستین ایستگاه سوخت‌گیری گازی شرکت Gasum با گاز طبیعی مایع و بیوگاز در شهر Västerås ایالت Västmanland سوئد افتتاح شد.
کشور سوئد تا سال آینده شاهد افزایش چشمگیر تعداد این ایستگاه‌ها خواهد بود. از آنجایی که سوئد و اروپا به دنبال کاهش انتشار CO2 می‌باشند، وجود سوخت‌های جایگزین بجای سوخت دیزل در بازار سوخت‌ها از محبوبیت روز افزونی برخوردار است. لذا تعدادی از شرکت‌های فعال در زمینه سوخت درحال سرمایه‌گذاری بر روی گاز طبیعی مایع و بیوگاز بوده و برنامه‌ریزی برای ساخت تعداد زیادی از این نوع ایستگاه‌ها در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد. یکی از این شرکت‌ها که شرکت Gasum می‌باشد، نخستین ایستگاه خود در سوئد را افتتاح کرد. این اقدام شرکت Gasum، در راستای برنامه‌هایی است که برای افتتاح ۵۰ ایستگاه در کشورهای شمالی اروپا در نظر گرفته است. توسعه این ایستگاه‌ها برای پیشرفت بسوی سوخت‌های پاک برای وسایل نقلیه سنگین امری ضروری است. این شرکت تا‌کنون ۴ ایستگاه گازسوز برای وسایل نقلیه سنگین در فنلاند ایجاد کرده است. همراه با این اقدامات مسئله آلودگی آب و هوا نیز به خوبی مرتفع می‌شود. طبق نظر Mikael Antonsson مدیر ترابری سوئد: "بهتر است که دیگر شرکت‌های فعال در زمینه سوخت نیز در جهت مصرف سوخت‌های مایع برای وسایل نقلیه سنگین ملحق شوند و طرح توسعه این ایستگاه‌ها توسط Gasum به زودی سراسر کشورهای شمالی اروپا را دربر خواهد گرفت."
تاسیس این ایستگاه‌ها را می‌توان بعنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار زیست‌محیطی در نظر گرفت که بخشی از آن توسط برنامه سرمایه‌گذاری اقلیمی دولت تامین مالی می‌شود. مینو اختر زند استاندار Västmanland متذکر شد: "سرمایه‌گذاری درخصوص این ایستگاه‌ها در Västerås کمک به افزایش عرضه انرژی نموده و درنتیجه به اقتصاد محلی سود می‌رساند. درعین‌حال باعث توسعه حمل و نقل پایدار در استان نیز می‌شود".
شرکت انرژی Gasum در شمال اروپا، یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان بیوگاز در میان کشورهای شمالی است و هم اکنون مالک یک مجتمع تولید بیوگاز در Västerås می‌باشد. Mikael ادامه می‌دهد: "اکنون که این ایستگاه در Västerås راه‌اندازی شده، می‌توان به شرکت‌های ترابری محلی در جهت رقابت آنها برای کاهش هزینه‌های سوخت خود با کاهش انتشار NO2، CO2 کمک نمود".
در اوایل سال جاری اتحادیه اروپا استاندارد‌های جدیدی را جهت کاهش آلاینده‌ها ارائه نمود. با عمل به آئین‌نامه‌های جدید، به کاهش ۳۰ درصدی انتشار CO2 از وسایل نقلیه سنگین تا سال ۲۰۳۰ دست خواهیم یافت. (منبع: Europa.eu)
سوئد دارای یک هدف بین المللی برای کاهش ۷۰ درصدی انتشار CO2 ناشی از ترافیک محلی تا ۲۰۳۰ می‌باشد. (منبع : Regeringen.se)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.